20 juni eet ik

Altijd makkelijk, vermelden wat je eet, misschien doe je een ander een idee aan de hand..
Plaats reactie
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

20 juni eet ik

Bericht door diab » 20-06-2016 11:14

Goulash met bloemkoolrijst.

De bloemkoolrijst maak ik door de bloemkool in stukken in de keukenmachine te doen en rijstkorrelgrootte te hakselen. Dat doe ik vervolgens in een vergiet, ik kook water en dat gekookte water giet ik over de 'rijst', een soort kort blancheren is het eigenlijk.

De goulash maak ik met varken-of rundvlees, in stukjes snijden, in pan met knoflookje en sambal, zout en peper bruinbakken en ondertussen snijd ik de uien(2 groters), paprika's(minimaal 3) en de champignons.
Als het vlees lekker bruin is doe ik de groenten er bij en doe er minimaal 3 eetlepels paprikapoeder bij(voor de echte goulashsmaak), een theelepeltje bouillonpoeder en ik zet het geheel net onder water. Dat laat ik dan minstens 2,5 uur stoven, om het af te maken voeg ik halverwege nog een blikje tomatenpuree of een bulp tomatenpassate bij.
Om de saus wat te verdikken kun je er 1 of 2 aardappels in stukjes aan toe te voegen, die laten hun zetmeel los en je kunt ze er eventueel uitvissen als je ze niet mee wil eten.
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
Plaats reactie