Ik heb

Hier kan je iets over jezelf kwijt als je dat wil natuurlijk.
Plaats reactie
vos
Berichten: 2121
Lid geworden op: 04-05-2016 14:11

Ik heb

Bericht door vos » 06-05-2016 19:11

voorgesteld dat we ons hier zouden voorstellen, met onze geboortedatum ook, zodat we geen verjaardagen moeten overslaan omdat we ze niet weten.
En als je dat soort suggestie doet, kan je natuurlijk niet achterblijven.

Ik ben geboren op 18 mei, 70 jaar geleden. Hierdoor vermoed ik dat ik hier de oudste ben.

Op die leeftijd is het normaal dat je met pensioen bent. Vroeger heb ik 1 jaar les gegeven op een middelbare school (in België) en toen ben ik getrouwd en ben lang thuis geweest toen met/voor de kinderen, 4 in totaal, redelijk dicht bij elkaar (7 jaar min twee weken tussen de oudste en de jongste). Vanaf 1980 heb ik 25 jaar part-time gewerkt als wetenschappelijk medewerker aan verschillende Nederlandse universiteiten (Amsterdam en Utrecht) en na een tijdje nog gelijktijdig 14 jaar in een aanvullende job als educatief medewerker aan een Volkshogeschool. Dat laatste was een mooi tegengewicht, want het zette je met de voeten op de grond. In een uitsluitend academische functie loop je groot gevaar het contact met de werkelijkheid te verliezen en een beetje zonderling te worden. Aangezien mijn man ook in die wereld werkzaam was, werd er weinig tegengewicht geboden binnenskamers.

Ik ben een echt Beneluxmens: ik woonde 30 jaar in B, 10 jaar in NL, dan weer 20 jaar in B en nu ook al 10 jaar in Lux.

Ik heb een woordenboek met een fout er in, de zetter heeft daar het woord "verveling" overgeslagen. Vaak kom ik tijd tekort, maar ook als ik lanterfant, verveel ik me nooit.

Daarvoor heb ik te veel bezigheden: ik ben een boekenwurm (zeg maar gerust op z'n minst een rups), kan niet leven zonder (actieve) muziek, ben een cultuurfanaat en als zwerver geboren, dus niet al te vaak op honk. Daarbij komt natuurlijk mijn hondenmaatje dat ook aan zijn trekken moet komen en dan zwijg ik nog over die 8 kleinkinderen, waarmee ik weinig quantity- maar des te meer qualitytime doorbreng.

Onthaast ben ik 1. van nature; 2. door het gebruik van hetzij de benenwagen, hetzij openbaar vervoer, hetzij een brommobiel voor verplaatsingen en die zijn er veel. Want behalve reizen en de familie, haal ik mezelf ook nog allerlei op de hals, zoals het leiden van een Engelse leesgroep, voortgekomen uit Engelse lessen op de Volkshogeschool. Xe kiezen dan per jaar een boek en ik vind in verband daarmee dan ook allerlei "nevenactiviteiten" uit, met als afsluiter een gezamenlijke buitenlandse uitstap. Dit jaar kwam die vanwege het onderwerp wat eerder en voerde hij ons naar Leiden.

Over de tuin en mijn ogenschijnlijke B&B (maar meestal is het full board, haha) zal ik maar zwijgen, ook dat houdt de verveling ver buiten de deur.

Ik heb natuurlijk ook nog een mensennaam, maar die is bij de meeste onder jullie bekend, dus is die hier niet vandoen.
_________________
Nomaden begeven zich daarheen waar het leven bloeit

Afbeelding
Plaats reactie