Hallo !

Hier kan je iets over jezelf kwijt als je dat wil natuurlijk.
Plaats reactie
zomerdromer
Berichten: 232
Lid geworden op: 21-05-2016 18:30

Hallo !

Bericht door zomerdromer » 21-05-2016 18:51

Hallo!

Dankzij Vosje heb ik het genoegen om hier het nieuwste lid te zijn!
De meeste kennen me nog wel van op caloriedagboek :)

Ik ben ondertussen al 28 jaar (30/4/1988), de tijd vliegt snel!

Na mijn studies ben ik in 2012 op buitenlands avontuur vertrokken naar Praag waar ik 2 jaar werkte op de HR afdeling bij Accenture (voor Unilever).
Behalve de grote uitdaging als vegetariër daar, was het ook een grote uitdaging voor mijn gewicht. Ik ben er het 1e jaar 10 kilo bijgekomen! Dat is helaas geen uitzondering, bij iedereen was dat zo...
Dat ging gepaard met toenemende maag- en darmproblemen waardoor eten en afvallen altijd moeilijker ging.
Na veel onderzoeken is gebleken dat ik een maagbreuk type B heb (dus wel veel pillen maar nog goed leefbaar) en prikkelbaar darmsyndroom.
Het is dus soms een heus karwei om een gezond, vegetarisch patroon te vinden!

Ik heb na Praag een tijdje terug bij mijn ouders gewoond, hard naar werk gezocht (zeer moeilijk...) maar nu woon ik weer alleen in Antwerpen waar ik ook werk bij SD Worx (vlakbij het MAS).


Ik zit helaas nog heel veel kilo's mee te sleuren van mijn tijd in Praag en mijn nogal depressieve tijd toen ik werkloos was. Dus een boel uitdagingen om maar liefst 25 kilo kwijt te geraken!

Ik heb ook heel wat fysieke klachten waar geen eind aan lijkt te komen maar met wat positieve energie en steun van jullie moet het me vast lukken!

Momenteel probeer ik zelf weer schot in de zaak te krijgen, maar ik ga in de toekomst horen bij een diëtiste of eventueel een maagoperatie - al zal dat waarschijnlijk niet mogen door mijn maagbreuk.

Ik ben zeer blij dat ik hier welkom ben en kijk uit om ieders verhaal te lezen en de reis naar minder kilo's te delen!

groetjes,

ZD
vos
Berichten: 2121
Lid geworden op: 04-05-2016 14:11

Bericht door vos » 21-05-2016 19:16

Hey zomertje, fijn dat je er bent! En wie weet, zo te lezen kunnen we misschien ook nog wat voor je betekenen.

Jij was altijd een waardevol lid hz, vaak heel wijs en dat zal wel niet veranderd zijn, ook al is het soms moeilijk met wijsheid je leven in handen te houden... het is niet "in de mode". Maar ik, geloof niet dat jij je daar veel van aantrekt.

Dat is allemaal niet niks, een maagbreuk en prikkelbaar darmsyndroom. Zoveel te meer reden voor ons om daar wat meer over op ter snorren.

25kg is een project op lange termijn neem ik aan (zoals mijn ongeveer 20 ;) ), maar langzaam gaat ook. We moeten het hier allemaal nog een beetje zoeken en nog steeds is Klapper ons aller voorbeeld, zelfs al gaat het ook bij haar wat op-en-neer. Je kunt het leven nu eenmaal nooit helemaal naar je hand zetten en je moet ook nog LEVEN hé, vakanties zijn vaak funest. Maar we zijn er nog en we houden elkaar nog steeds vast. En ons aller diab, die BLIJFT OP GEWICHT, dat is ook nog zo'n voorbeeld. Met z'n allen komen we er wel, niet vandaag, zelfs niet morgen, maar ooit! Dit is ook een goede oefening in geduld, haha!

Een maagoperatie zou ik niet zo gauw overwegen hoor, dat is wel heel ingrijpend, met een boel nadelen.

Samzn met ons op reis naar minder kilo's! Goede reis!
Nomaden begeven zich daarheen waar het leven bloeit

Afbeelding
Plaats reactie