Wij

Hier kan je delen welk dieet je volgt of wil gaan volgen..
Plaats reactie
vos
Berichten: 2121
Lid geworden op: 04-05-2016 14:11

Wij

Bericht door vos » 05-05-2016 11:39

hebben, hoop ik, de juiste instelling: geen van ons schijnt in deze rubriek een dieet te volgen. Ik neem aan dat we dan 'gewoon' van plan zijn verstandig met voeding om te springen. Zoals dat hoort tenslotte. Ik hoop dat we op onze nieuwe stek van crashers gespaard blijven. En ik wens ons allemaal veel succes met een gezonde levenswijze. Of de kilo's er dan 'vanzelf' af gaan, zien we dan wel. Of niet, als we maar gezond blijven.
Nomaden begeven zich daarheen waar het leven bloeit

Afbeelding
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

Bericht door diab » 10-05-2016 09:40

Afbeelding
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
zomerdromer
Berichten: 232
Lid geworden op: 21-05-2016 18:30

Bericht door zomerdromer » 28-05-2016 19:54

Heeft iemand van jullie al eens een proteïne-dieet gevolgd?


Mijn dokter wil dat ik eerst een proteïne-dieet volg, voor ik een ingreep doe. Ze zei de naam niet, maar het is met dokters-assistentie en met "zakjes" waar je de eerste 3 weken van leeft. Daarna bouw je het af.

Ze zei: gegarandeerd -10 kg / maand , je hebt absoluut geen honger en als je erna zelf de koolhydraten beperkt, blijft het gewichtsverlies.

Wat denken jullie? Al van gehoord? Al uitgetest?

Ik ben zelf niet zo voor zakjes-eten of voedingsgroepen schrappen (mmm koolhydraten). Maar het klinkt beter dan een ingreep :) Ze zei zelf dat ze me geen 25 kg ziet afvallen met gewoon een diëtiste :?
vos
Berichten: 2121
Lid geworden op: 04-05-2016 14:11

Bericht door vos » 29-05-2016 11:12

Hallo Zomertje!

Zelf heb ik er geen ervaring mee, want ik ben tegen elk "dieet" dat crasht. Een dieet is een levenswijze. Maar met mijn principes schiet jij natuurlijk niets op.
Wat het proteïnedieet aangaat zoals jij het beschrijft: mijn schoonzus heeft dat dieet gevolgd en terwijl ze ermee bezig was, werkte het ook. Ook nog
een tijdje na het afbouwen, maar het is er allemaal weer bij... En in elk geval is het eenzijdig en niet iets voor de lange termijn. Misschien is het goed als een begin, maar aankomen doe je weer. En 10kg in de maand is hoe dan ook niet gezond, een dokter behoort dat te weten. Nu is 3 weken niet het eind van de wereld, misschien is je stofwisseling dan (nog) niet definitief naar de maan (lijkt bij schoonzus idd geen sporen te hebben nagelaten), maar ik zou toch maar voorzichtig zijn.

Ons aller Klapper is een laat voorbeeld van hoe het ook gezond kan (we wissen de spons over het verleden) en ik wil ook wel eens aan mijn oudste dochter vragen hoe dat dieet (maar dat is echt een levenswijze geworden) in elkaar zit waarmee ze 40 kilo is afgevallen. Ze heeft daar 2 jaar over gedaan en de hoofdlijnen zijn veel beweging (nu loopt ze marathons, maar dat was toen zeker niet het geval!) en het schrappen van (zo goed als) alles wat onder de noemer 'processed food' valt. Niks zakjes, tenslotte ook een vorm van processed food. Het was een dieet waarmee ze de eerste tijd 6 dagen wat minder calo's moest eten dan ze nodig had, die ze de 7de dag moest "inhalen", maar dan ook wel met gezonde dingen. Maar ik kan haar wel vragen hoe het allemaal in elkaar zat. Nu let ze als vanzelf op dingen, maar ze "zondigt" af en toe en niet met gevolgen, ook als ze toevallig geen strak trainingsschema moet aanhouden. Er zit een schommeling op van max 2 kilo en als het daar over dreigt te gaan, let ze weer even op en als het er onder gaat, eet ze "bij". Ze heeft idd van het dieet een levenswijze gemaakt, wat geleidelijk is gegaan omdat ze er toch 2 jaar heeft over gedaan en het tot een gewoonte geworden is waar ze zich goed bij voelt. Je hoeft natuurlijk haar voorbeeld niet te volgen inzake de marathons, haha, maar ik geloof dat ze in het begin vooral krachttraining heeft gedaan, omdat je daar het meeste kilo's mee afvalt. Maar in elk geval is beweging bijna zo belangrijk als voeding, zolang die echt gezond is, is er geen vuiltje aan de lucht.

Misschien kan je hier wat mee, maar probeer toch maar wat meer aan de weet te komen van mensen die het proteïnedieet hebben gevolgd. Succes!
Nomaden begeven zich daarheen waar het leven bloeit

Afbeelding
Wombatjuh
Berichten: 209
Lid geworden op: 04-05-2016 11:49

Bericht door Wombatjuh » 31-05-2016 12:25

nee, geen ervaring mee, omdat ik tegen dat soort dingen...
hou van gewoon voedsel... geen power food....of zakjes
maar !! en nu komt het (stop)
als de doc tegen mij zegt dat ik dat moet gaan doen of een diëtiste
dan deed ik dat..acuut ze zeggen het niet zonder reden he
maar zomaar uit mezelf zoals sommige hier... NO WAY (hmm)
Afbeelding
snap je....?? suc6 Rian
Wacht niet op een goede dag maak er een!
zomerdromer
Berichten: 232
Lid geworden op: 21-05-2016 18:30

Bericht door zomerdromer » 01-06-2016 19:48

Ja, precies. Ik ben in principe tegen elke verbanning van een voedselgroep. Al eet ik zelf natuurlijk geen vis, vlees of kip :oops: Maar dat is een ander verhaal!
Als ik mensen hoor die geen gluten eten, geen vezels, geen koolhydraten of net geen eiwitten,... Pff, je hebt toch van alles een beetje nodig?

Maar ik zag aan haar gezicht dat ze me weinig kans gaf met "gewoon" een diëtiste en het geloof in mezelf is al zeer laag dus als iemand anders dat ook vindt .. :)

Ik ga het wel doen denk ik. Het is maar 3 weken strikt zakjesvoeding, dan mag ik gewoon groenten en kaas en bonen eten. Moet wel doenbaar zijn hé! Even op de tanden bijten.
Het is ook onder dokterstoezicht, wat me meer vertrouwen geeft dan van die ongeschoolde consulenten"; al weten dokters niet àlles natuurlijk.

Ik hou jullie op de hoogte! 'T is pas voor half juli (past beter in de planning ^^ )
vos
Berichten: 2121
Lid geworden op: 04-05-2016 14:11

Bericht door vos » 01-06-2016 20:34

Als het je kan helpen, moet je 't zeker doen. Ik zou ook meer vertrouwen hebben in een dokter, de kwestie is de "nabegeleiding". Maar die volgt ze misschien ook wel op.

Ook ik heb geen vertrouwen in diëtisten, ze spreken elkaar vaak tegen en zijn mij te snel in het schrappen van een bepaalde voedingsgroep. W>at natuurlijk niet belet dat er zeker en vast ook deskundige bij zijn, die gewoon gezonde voeding voorstaan en geen commerciële "diëten" aanprijzen. Je moet ze alleen met een lantaarn zoeken, maar ze zijn er wél.
Nomaden begeven zich daarheen waar het leven bloeit

Afbeelding
Plaats reactie