summertime..... juli!

een algemeen forum over dagelijkse beslommeringen en dieetleed
Plaats reactie
heideroosje
Berichten: 988
Lid geworden op: 04-05-2016 22:51

summertime..... juli!

Bericht door heideroosje » 07-07-2021 16:54

dat is het nu voor de meeste mensen...zomertijd...vakantie tijd...plannen worden gemaakt en voorzichtig worden er weer vakanties geboekt.....voor ons is dat helaas verleden tijd ...maar ach....ik ga niet mopperen of treuren want ik heb gelukkig al veel gehad......ik ben blij dat ik niet gewacht heb tot ons pensioen zoals zoveel mensen doen.....het beste voorbeeld heb ik van mijn vader,,,,die zei altijd ...als ik met pensioen ben dan ga ik nog eens terug naar mijn geboorteland......in december ging hij in de vut....met kerst maakten ze de plannen om in augustus terug te gaan ...maar helaas ...in januari is hij gestorven maar een paar weken van zijn vut kunnen genieten.....
mijn zwager hetzelfde.....was net zo oud als jac....en zei ik werk door tot het eind dan kopen we een camper en gaan we genieten.....ook niet gehaald...veel te jong gestorven in 2005....

Jac is weliswaar al met z'n 60ste minder gaan werken maar we zijn vanaf toen ook al begonnen met onze vakantie reizen....we begonnen in 1987 met onze 1e reis naar Indonesié....1998 Thailand...
2000 Indonesié met onze kinderen..we waren dat jaar 25 jaar getrouwd..
2001 Australie...samen met Jac z'n broer die daar woont en zijn vrouw hebben we langs de Gold coast getrokken
2002 California met de kinderen in maart en in de zomer zijn we naar Viëtnam geweest
2003 Zuid Afrika
2004 New York met de kinderen in het voorjaar en in de zomer naar Sri Lanka
2005 Egypte+ Jordanië met de kinderen in het voorjaar en in de zomer India en Nepal
2006 Maleisië met de kinderen en onze meest fantastische reis in de zomer met de Trans Mongplië expres naar China duurde 5 weken!!
2007 was een druk reisjaar ...Jac kreeg voor zijn 60ste verjaar een midweek Rome en ik moest het zelf betalen :( ...daarna zijn we nog naar Cuba gegaan en in het najaar een rondreis Andalusië
2008 samen met een andere broer van Jac naar Bali en daarna naar Australië...maar de vliegtickets hiervan werden door Ad ook een broer van Jac betaald hij vierde zijn 25 jaar huwelijksfeest en vond het leuk als er familie uit Nederland kwam .....najaar naar Madrid
2009 Thailand met de kinderen en Myanmar in de zomer
2010 Laos en Cambodja met Janneke...Jelle had een nieuwe baan en kreeg geen vrij
2011 Marokko met de kinderen en samen nog naar Thailand en daar werd Jac ziek.....na terugkomst in Nederland belandde hij hals overkop in het ziekenhuis en kreeg hij een open hart operatie...
vanaf die tijd ging hij echt sukkelen...
dus wat waren we blij dat we al zoveel gedaan hadden met ons gezin........we kochten in 2012 een oud caravannetje en daarmee hebben we nog een paar leuke jaren in Nederland gehad...
favoriet waren Zeeland en natuurlijk Sneek...Friesland.....
toen ik met pensioen ging in 2018 wilde ik nog heel graag 1x naar mijn geboorteland want ik wist dat het echt de laatste keer samen zou zijn,,,,zo ver weg op vakantie.... en we hebben dat nog gedaan....
ik kon merken dat het Jac zwaar viel maar dat hij het mij echt gunde.....en nu is het echt over.....Jac kan niet zo goed meer drukte of verandering hebben al zijn er altijd wel dingen die hij nog heel graag wil doen/zien....zo zei hij dit weekend......ik zou graag naar Zodiac willen in de Koepel.....i.v.m. corona worden er maar 600 mensen toegelaten i.p.v. 1500 dus we dachten dat het wel kon...als hij dat nou zo graag wil.....Janneke heeft voor ons kaarten besteld voor zondag 18 juli 's middags om 16.00 u......dus daar verheugd hij zich nu op....ze waren wel gruwelijk duur maar als je het afzet tegen de vakantie die we anders zouden doen dan valt het reuze mee :)

ik wilde echt niet opscheppen of zo met de opsomming van al die vakanties maar alleen laten zien dat ik het echt niet erg vind om niet meer weg te gaan....Jac heeft me de wereld laten zien en nu is die van hem en ook van mij iets kleiner geworden......ik heb er vrede mee en ik hoop dat hij in zijn wereld gelukkig is.....

liefs Roos
Plaats reactie