Juni 2021

een algemeen forum over dagelijkse beslommeringen en dieetleed
Plaats reactie
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

Juni 2021

Bericht door diab » 31-05-2021 12:34

Jaja ik ben een dag te vroeg met juni maar dat is morgen al en dit is mijn 1e berichtje van deze week dus leek me wel zo handig.

Wat hebben we eindelijk mooi weer zeg, de overgang is wel wat groot al viel het zaterdag nog wat tegen qua zon en temperatuur maar wel prima om in te werken.
De 'tuinkamer' is weer aangekleed, we hebben de wanden met een sopje afgenomen en daarna natuurlijk geveegd en met de brander het onkruid weggewerkt afgewisseld met voegenborstel en krabbertje/mesje. Dat was zaterdagmiddag wel klaar. Pim stort zich dan meer op de borders qua onkruid en overwoekerde struiken. Gisteren dan de rest van het terras, naast de vijver en die bij het huis weer spik en span. En Pim heeft dan achterin weer 'huis gehouden', qua onkruid en struiken daar nog lang niet klaar maar het begin is er.
Ook de jacuzzi staat weer klaar, die warmt op dit moment op zodat ik er vanavond rond een uur of 8 in kan, dan zal het zo'n 38 graden zijn het water.
Net terug van de boodschapjes, straks even stofzuigen en een ronde met Bob en dan aan de voorkant enkele plukken onkruid weg branden en dan ook aan de straatkant langs de rand van het hek dan is dat ook weer netjes.
Vanavond spagetthi.

Fijne dag/week allemaal!
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
klapgymp
Site Admin
Berichten: 3426
Lid geworden op: 03-05-2016 14:04

Re: Juni 2021

Bericht door klapgymp » 31-05-2021 16:25

klinkt erg actief hoor.. heerlijk weer die jacuzzi lijkt me zo.. Die onkruid wil wat hé..
Ik heb er ook weer mijn best op gedaan..maar jullie hebben zo'n grote tuin, wel mooi met die vijver.. :D

Hier wordt het bloemkool vanavond... ze hadden een kleintje.. hij was wel duur, maar ik had er trek
in... voor van de week heb ik ook komkommer in huis en eindelijk sucadelappen voor goulash, ui en
paprika had ik al en een zakje mix ook.. maar goed ik heb ook diepvriesspinazie en vis in huis of
één of ander pakje met lasagna of zo..

Ja je maakte me in de war met je juni.. tsss... hahahaha... Ik ben met de brommer op pad geweest,
boodschappen in Krommenie en later nog even een rondje krommenie,wormerveer langs het water..
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

Re: Juni 2021

Bericht door diab » 04-06-2021 10:15

De week weer bijna om.
Omdat het weer mag en kan én onze trouwdag morgen is gaan we een hapje eten. Is wel echt lang geleden.
Voortuin is weer netjes, achtertuin deels, morgen daar weer mee verder en ook dan zal het niet afkomen want het blijft best warm om te werken dus dat gaan we niet de hele dag volhouden.
Straks wat boodschapjes en even een stofzuiger door het huis en een borstel door de wc en dan is het weer goed voor het weekend.

Fijn weekend allemaal!
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
heideroosje
Berichten: 988
Lid geworden op: 04-05-2016 22:51

Re: Juni 2021

Bericht door heideroosje » 04-06-2021 17:07

alvast een fijne trouwdag....gezellig uit eten...wat hebben we zulke dingen gemist de afgelopen maanden
geniet ervan!

fijn weekend
mustang
Berichten: 1734
Lid geworden op: 06-05-2016 09:07

Re: Juni 2021

Bericht door mustang » 05-06-2021 21:11

Fijn de tuin weer helemaal in orde lekker genieten
En natuurlijk ook van jullie trouwdag 🥳
Afbeelding
klapgymp
Site Admin
Berichten: 3426
Lid geworden op: 03-05-2016 14:04

Re: Juni 2021

Bericht door klapgymp » 08-06-2021 11:24

Ja.. gezellig uit eten geweest toch, je zag er leuk uit.. !!!!
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

Re: Juni 2021

Bericht door diab » 08-06-2021 12:52

Vanmorgen even naar de Praktijkondersteuner geweest om mijn diabetes en nog wat andere dingen te bespreken. Een nieuw regime afgesproken, over een week of 4 weer even contact over hoe het gaat. Vitamine B12 aan de lage kant, spuiten hoeft niet maar pillen om aan te vullen zou ik kunnen proberen dus dat doe ik dan maar.
Verder boven klaar met stofzuigen, er hangt nog een wasje aan de lijn wat er zo af kan en vanmiddag om kwart over 3 heb ik een gezichtsbehandeling, reiniging en massage.
Ik heb mezelf ook een kruimeldiep 'kado' gedaan want dat is toch wel handig zo af en toe. Altijd als je net gestofzuigd hebt waaien of lopen er wel weer rommetljes binnen en daar baal ik dan van maar ja, we leven hier ook gewoon.
Even lunchen en dan met Bob naar buiten.

Fijne dag!

Weet iemand hoe het met Vos is?!
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
mustang
Berichten: 1734
Lid geworden op: 06-05-2016 09:07

Re: Juni 2021

Bericht door mustang » 16-06-2021 13:22

Jij al iets van vos ondertussen gehoord ?
Het is nu wel een tijd geleden dat we wat gelezen hebben van haar
Afbeelding
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

Re: Juni 2021

Bericht door diab » 21-06-2021 10:03

Jammer hoor van het weer. Het hoeft van mij echt niet zo warm als donderdag, maar 16 á 17 graden en regen hoeft ook weer niet. Dat de weergoden dát nou niet begrijpen...
Vanmiddag komen de buurtjes hier naar het Nederlands elftal kijken, ik maak een pan macaroni want ze spelen al om 18 uur dus dan zorg ik dat het in de rust goed opgewarmd is, ik maak het natuurlijk straks al klaar. Het plan was om lekker buiten te kijken, eventueel onder de overkapping of anders hier op het terras maar dat gaat hem dus niet worden.
Afgelopen zaterdag kreeg ik een berichtje van Carla, of we thuis waren. Ze wilde proberen om naar ons te rijden en ik weet hoe een overwinning dat voor haar is en om een uur of 12 was ze er! Zo ontzettend knap en ik ben echt heel trots op haar!
Lekker met zijn 3en geluncht en daarna zijn we met zijn 2en hier het kleine centrum in geweest, gewoon een beetje winkeltjes kijken, hier en daar wat gekocht en daarna ook nog naar Almeerplant geweest en natuurlijk ook daar niet met lege handen weer weg. We waren rond een uur of 2 weg en kwamen er rond 5 uur weer in dus we hebben het best even uitgehouden. Het was erg gezellig want we kunnen lekker kletsen maar ook lachen.
Lekker een paar pizza's de oven in geschoven.
Rond 9 uur vertrok ze weer naar Assendelft zodat ze met daglicht kon rijden. Als je al wat onzeker bent moet je al vooral niet in het donker rijden.
Gister een rustig dagje met nog een boodschapje en nog even bij de Xenos 3 lampionnen voor in de tuin bij gehaald, ik had er zaterdag al 3 gekocht maar wilde er nog een paar bij. Staat hartstikke leuk, van achter het raam ;)
Zo even de stofzuiger enz er door halen en dan aan de kokkerel. Hopelijk wordt het wat droger als ik straks met Bob naar buiten ga.

Fijne dag allemaal!
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
klapgymp
Site Admin
Berichten: 3426
Lid geworden op: 03-05-2016 14:04

Re: Juni 2021

Bericht door klapgymp » 21-06-2021 20:07

Joehoeeeeeeee.... ik ook macaroni gegeten..maar niet met voetbal erbij hoor.. ;)

Was gezellig... p.s. de legging past hoor.. tot onder mijn bh.. :D

XxX
Plaats reactie