toch nog mei

een algemeen forum over dagelijkse beslommeringen en dieetleed
Plaats reactie
heideroosje
Berichten: 988
Lid geworden op: 04-05-2016 22:51

toch nog mei

Bericht door heideroosje » 20-05-2021 21:09

hmmmm......ik zal als laatste ook maar iets plaatsen want anders is de maand mei voorbij.....

een beetje een rot maand gehad ....al valt alles in het niet bij wat Carla mee heeft gemaakt.....ik realiseerde me in eens dat er zo veel mensen om me heen de laatste maanden overleden zijn en op de een of andere manier kan ik dat niet goed weg zetten.....het blijft malen in mijn hoofd en dat is iets wat al heel erg lang geleden is wat ik heb meegemaakt......komt misschien ook dat Jac somber is over alles...en nergens meer zin in heeft.....
ik voel me dan ook bij tijd en wijlen gevangen in mijn huis......

afgelopen maandag konden we eindelijk weer eens samen zingen en ik heb een fijn gesprek gehad met onze pastor hier over.....zij en het zingen heeft me weer wat nieuwe energie gegeven en ik hoop dat dit zo blijft.....dat de versoepelingen door gaan en dat de zon eindelijk weer gaat schijnen....

dusssss.......laten we maar overgaan naar de ditjes en datjes.......

mijn keuken is er nog steeds niet .....problemen met de levering......al mijn nieuwe apparatuur is wel inmiddels binnen en staat in de zijkamer......mijn vaatwasser hebben ze vanmiddag geïnstalleerd in mijn oude keuken want de oude vaatwasser is van de week kapot gegaan en 3 dagen zonder vond ik wel genoeg.....

echt een luxe probleem.....

de kinderen en kleinkinderen kwamen vanavond eten dus het was wel weer fijn dat die vaatwasser er stond ;)

verder gaat alles rustig zijn gangetje.....we hebben alletwee onze 1e pfizer prik al gehad.....Jac krijgt a.s. maandag zijn 2e en ik 12 juni....,we hebben er alletwee weinig last van gehad....even een pijnlijke arm maar dat was het......

na alle regenbuien vandaag is het eindelijk droog dus ga ik maar een stukje lopen met ons Wieske....

wens ik iedereen nog een fijne avond
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

Re: toch nog mei

Bericht door diab » 21-05-2021 10:50

Ach Roos, iedereen heeft zo zijn kruis te dragen. Het ene is niet persé erger dan het andere, al voelt dat soms wel zo als je gaat relativeren. Ik kan me erg goed voorstellen dat jij het ook best zwaar hebt. Je ziet je man vooral mentaal achteruit gaan, mss voelt het een beetje alsof je hem aan het verliezen bent en als er dan ook om je heen veel overlijdens zijn doet dat wat met je. Fijn dat je in ieder geval met de pastor wat kunt praten.
En een heerlijke afleiding als de kinderen er zijn ook, ondanks dat je nu in de 'rommel' zit vanwege de keuken.
Het weer speelt ook nog eens niet positief mee, met een zonnetje en het vooruitzicht van lekker naar buiten te kunnen ziet alles er ook wat beter uit. Dat neemt je zorgen niet weg natuurlijk.

Fijn Pinksterweekend!
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
klapgymp
Site Admin
Berichten: 3426
Lid geworden op: 03-05-2016 14:04

Re: toch nog mei

Bericht door klapgymp » 24-05-2021 10:45

Inderdaad wat Natasja zegt... iedereen heeft zijn kruis te dragen, je kan dingen niet vergelijken en ik moet zeggen dat het weer niet meewerkt,
juist tegenwerkt in alle somberheid en als er mensen in je omgeving overlijden wordt het allemaal een beetje somberder omdat je er bij stil
gaat staan... (de bekende druppel)
Je hebt het niet makkelijk en soms kom je even niet boven water én werkt niet alles mee.. fijn is dat je kleinkinderen je kan opbeuren
en even kunnen afleiden.. heel wat waard toch.. Je zal je machteloos voelen omdat je Jac achteruit ziet gaan en je kan niets doen en je zit
aan huisgebonden ook door de Corona.. probeer van de kleine dingen te genieten en als de zon gaat schijnen, lekker de tuin in...

Zorgen kunnen inderdaad niet van ons worden weggenomen maar probeer kleine lichtpuntjes te blijven zien en blijf vooral praten !!... het mag


Dikke knuffelllll..
mustang
Berichten: 1734
Lid geworden op: 06-05-2016 09:07

Re: toch nog mei

Bericht door mustang » 26-05-2021 23:53

Heel begrijpelijk roos alles bij elkaar de zorg voor Jack ,de beperkingen door de Corona ,
Het weer dat niet mee zit ,en als er dan nog dierbare rondom je heen overlijden 😔
Gewoon je gevoelens hier opschrijven hoor !
En genieten van je prachtige kleindochters

🥰gr marga
Afbeelding
Plaats reactie