2021: maand 5

een algemeen forum over dagelijkse beslommeringen en dieetleed
Plaats reactie
reinaert
Berichten: 63
Lid geworden op: 06-08-2017 23:42

2021: maand 5

Bericht door reinaert » 15-05-2021 12:06

Goede morgen, lieve maatjes!

Belofte maakt schuld. Donderdag belde ik met Carla en we vonden allebei dat het tijd werd de ditjes endatjes weer op te starten. Diab deed al een lofwaardige poging, maar het kan geen kwaad dat voort te zetten. Want nu er versoepelingen ln het vooruitzicht zijn, moesten we komen de zomer misschien maar eens echt werk maken van die fameuze ontmoeting die al zo lang inde pijplijn zit. ’s Zomers en buiten (op een terras) moet dat toch kunnen.

De dagelijkse bezigheden worden hier wel een beetje eentonig, vooral binnenwerk, want de temperaturen zitten nog ver onder aangenaam, maar goed, ook binnen valt er altijd wel iets te doen. Ondertussen is de tuin heel erg groen geworden, helaas op plaatsen waar dat niet gewenst is, het wordt dus voor het zoveelste jaar een heemtuin. Maar in het najaar wil ik toch een tuinman, ondertussen ben ik die gelukkig op het spoor.

Voorlopig komt er geen hond. Ik stond als nummer 6 op de wachtlijst bij een Airedalefokker en de worp bedroeg 9 puppies. Helaas was er maar 1 reutje en 8 (!) teefjes. Ik had ondertussen voor mezelf beslist alleen maar een reu te willen, dus het feest ging niet door. Ondertussen sta ik op een nieuwe wachtlijst voor een pointer (jaja), maar dat wordt pas voorjaar 2022. Toekomstmuziek dus en zeer afhankelijk van mijn conditie. Op dit moment kan ik een pup nog aan,maar een jaar in de toekomst kijken is op mijn leeftijd niet vanzelfsprekend. Maar wie weet komt er toch nog eerder een nieuwe viervoeter opdagen, wonderen zijn de wereld niet uit. Voorlopig geen herplaatser, want de asielen zittenb lijkbaar vol met louter probleemhonden, het is al maandenlang hetzelfde aanbod van dezelfde honden. Het zijn dan ook geen simpele rassen die aangebodenworden: Stafford, Rottweiler en Mechelse herders zijn er te kust en te keur.

Op dit ogenblik ben ik gisteren begonnen aan een ”medisch rondje”. Gisterenbloedprikken en ”voorbezoek” aan de anesthesist. Dinsdag eerste prik (een mooi verjaardagscadeau). A.s. vrijdag controlescan. De vrijdag daarop darmonderzoek. 8 juni controle bij de oncoloog. 15 juni tweede prik, hoewel dat nog onzeker is, want het hangt van het vaccin af. Als ik geluk heb, hoeft er geen tweede prik (Janssen), als ik pech heb is het Astra-Zebeca en duurt het langer. Is het Pfizer of Moderna is het inderdaad 15 juni en die kans is reëel, hier wordt veel met Pfizer gewerkt. Daarna zal m’n neus zeker weer even naar Mechelen staan.

Laat ook eens wat ven jullie horen, zodat we het contact niet verliezen. Marga,is je kleinzoon al geboren? Roos, hoe gaat het met jullie? Houden jullie het zingen nog altijd vol? Diab, heb je de ” luifel” al weer ingericht? Hoe gaat het in Portugal?
Carla, jou stel ik geen vragen, want we hebben nog maar pas met elkaar gebeld, maar ik denk niettemin aan jou en stuur je een dikke knuffel.

Ik wens iedereen een fijn weekend!

Liefs van vos ;)
heideroosje
Berichten: 988
Lid geworden op: 04-05-2016 22:51

Re: 2021: maand 5

Bericht door heideroosje » 15-05-2021 19:45

hey voske......het is inderdaad rustig hier.....ik zat even in een dip en heb een beetje moeite om eruit te komen.....er gaan teveel mensen in mijn omgeving "hemelen" zoals we hier zeggen....in zeer korte tijd 4!!!! ....en samen met de sombere buien van Jac kon ik het even niet meer zo goed handelen.....

maar ach alles gaat toch gewoon weer verder en ik probeer er maar het beste van te maken.....gelukkig hebben we heel veel steun aan een goede vriend van Jac die op de een of andere manier altijd aanvoelt wanneer hij er moet zijn....hopelijk gaat het weer de goede kant op zodat we wat meer naar buiten kunnen...
we hebben alletwee de 1e vaccinatie gehad (pfizer) ....Jac krijgt de 24 ste mei zijn 2e en ik 12 juni.......

ik realiseer me dat alles in het niet valt met wat Carla heeft doorgemaakt en ook dat heeft me echt geraakt.....

gelukkig heb ik mijn koor nog steeds.....we zijn blijven "zoomen" al deze maanden en hebben zo kontakt gehouden.....het geeft mij kracht om samen te zingen en een van mijn favoriete nummers hebben we de laatste keer gezongen..."My life is in your hands" ...van Kirk Franklin...
a,s, maandag 17 mei gaan we eindelijk weer een keertje real time samen zingen......buiten......in de tuin van een mede koorlid op 1.5 m.afstand......zij heeft een hele grote tuin dus het kan veilig.....en inmiddels zijn er ook weer aanvragen voor optredens eind augustus voor bruiloften dus we hopen dat dit ook door kan gaan...en dat we elkaar eindelijk kunnen treffen van de zomer!!!
klapgymp
Site Admin
Berichten: 3426
Lid geworden op: 03-05-2016 14:04

Re: 2021: maand 5

Bericht door klapgymp » 19-05-2021 10:45

Ik krijg vier juni mijn eerste vaccinatie... vindt het nu in ene 'eng'... gek is dat toch, maar waarschijnlijk is dat zo
omdat ik ondertussen ook in het ziekenhuis heb gelegen en best ziek was..
Dikke knuffell..
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

Re: 2021: maand 5

Bericht door diab » 19-05-2021 10:52

Het zou eigenlijk nu wel moeten kunnen om elkaar op een terras te ontmoeten voor een gezellige lunch of zo iets. Moet wel het weer een beetje meewerken natuurlijk, en jij niet net met een pup zitten, al lijkt het er op dat dat pas volgend jaar wordt.... weet niet of ik dit mag zeggen maar ik hoop dat je je bewust bent dat een nieuwe hond zomaar weer een jaar of 12 mee kan gaan zelfs langer en dat je natuurlijk wel zelf ouder wordt. Je bent hartstikke fit natuurlijk en dat zal heus niet ineens over zijn maar ik zou er goed over nadenken.... hoop niet dat ik je beledig maar ik zou het sneu vinden voor de nieuwe hond zeg maar.
Ik had mijn Pfizer-shot afgelopen zondag, had veel spierpijn die avond maar dat was 's nachts ook ineens over, en maandag had ik wat hoofdpijn maar verder geen pijn in mijn lijf meer en ook gister en vandaag voel ik me prima dus op naar de volgende over 5,5 week ongeveer.
Ik wens je een fijne dag/week!
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
mustang
Berichten: 1734
Lid geworden op: 06-05-2016 09:07

Re: 2021: maand 5

Bericht door mustang » 19-05-2021 14:56

Het zou inderdaad leuk zijn als we elkaar eens kunnen ontmoeten
Maar het weer moet wel meewerken om buiten te zitten
Gr marga
Afbeelding
Plaats reactie