Mei, de maand van bloemetjes en bijtjes

een algemeen forum over dagelijkse beslommeringen en dieetleed
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

Mei, de maand van bloemetjes en bijtjes

Bericht door diab » 03-05-2021 14:17

Het is weer maandag van de nieuwe maand.
Na de trieste berichten van Carla en René was het hier wel erg stil. Elk 'prietpraatje' lijkt dan zo nietszeggend in vergelijking daarmee, aan de andere kant gaat het leven ook gewoon door.... hoe moeilijk dat soms ook is. Ik ben nog steeds diep onder de indruk van Carla en wat ze heeft gezegd tijdens de uitvaartdienst. Buiten het feit dat ze het kon, waren het ook de woorden die ze zei die me raakten zo leer je iemand ook nog een beetje op een andere manier kennen.
Hier is de afgelopen week en weekenden hard gewerkt, met name door Pim met hier en daar een handje van mij maar dat stelt het meeste niet voor. Sterker nog, ik had een paar slechte dagen waardoor hij ook in de middag vaak Bob nog even uitliet. Dat had niet gehoeven maar schijnbaar was ik zichtbaar niet in orde. Ik zit nu weer voor een paar dagen aan een minimale dosis Prednison en daar voel ik me een stukje beter bij. Iets meer energie in ieder geval. Ik word deze week gebeld door de rheumatoloog om te bespreken hoe en wanneer ik kan beginnen met de nieuwe medicatie, een biological, kijken wat dat gaat doen voor me.
Hopelijk wordt het weer ook binnenkort eens wat aangenamer en kan ik de winterjassen wassen en omruilen voor de wat luchtiger exemplaren en misschien krijg ik dan ook energie en zin om de overkapping weer aan te kleden en de terrassen weer op te frissen.

Vanavond hutspot met een braadworstje.

Fijne week allemaal!
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

Re: Mei, de maand van bloemetjes en bijtjes

Bericht door diab » 19-05-2021 09:53

Voor mij ook al weer 2 weken geleden dat ik wat schreef hier.
Niet dat er nou zo veel gebeurd om te melden.
Het weer is steeds zo slecht dat ik nog niet eens mijn 'tuinkamer'(overkapping) heb aangekleed. Het heeft nog geen zin om de kussens er op te leggen en het gezellig te maken. Het is dan wel overdekt maar alles zou erg vochtig worden, daar wordt het niet mooier van. Ook het onkruid tussen de tegels 'tiert weer welig'. Maar om daar met azijn of welk middel dan ook aan de slag te gaan heeft ook geen zin als het steeds door de regen weer wegspoelt. Wie weet lukt het komend weekend of de week erna.
De bovenverdieping is ook al goed opgeknapt, de meest gebruikte kamers zijn af qua vloeren, muren en aankleding. Komend weekend de garderobekamer en dan aansluitend ook de nieuwe zolderkamer aanpakken, al kunnen we daar tot op zekere hoogte maar mee verder omdat we daar een raam in de gevel willen laten maken en de aannemer die dat komt doen moet nog langs komen om in te meten en het plaatsen zal wel na de zomer pas worden want aannemers zijn enorm druk nu.
Ondertussen hebben we ook een nieuw badkamermeubel gekocht, was een enorme aanbieding bij de bouwmarkt en ook al ben je er nog niet aan toe, soms kun je die gewoonweg niet aan je neus voorbij laten gaan.
We en met name Pim hoeft zich dus niet te vervelen haha.

Ik wens jullie een fijne dag/week!
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
klapgymp
Site Admin
Berichten: 3426
Lid geworden op: 03-05-2016 14:04

Re: Mei, de maand van bloemetjes en bijtjes

Bericht door klapgymp » 19-05-2021 10:41

Ik vraag me serieus af... de nieuwe zolderkamer ??.. hadden die jullie dan, of mis ik weer van alles.. :D
Af en toe ben ik nog zeefje hoor..

Maar lekker bezig in het huisje hé.., de lichte slaapkamer vond ik ook al zo mooi... goed bezig.

XxX
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

Re: Mei, de maand van bloemetjes en bijtjes

Bericht door diab » 19-05-2021 10:54

Hahaha Car, het is de kamer boven de garage/schuur naast de voordeur. Een grote ruimte zonder raam wat er wel in gaat komen. Normaal is een zolder natuurlijk de bovenste kamer in een huis, maar hij wordt wel als zodanig gebruikt zeg maar.
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
mustang
Berichten: 1734
Lid geworden op: 06-05-2016 09:07

Re: Mei, de maand van bloemetjes en bijtjes

Bericht door mustang » 19-05-2021 14:47

Heerlijk om zo heel je huis op te knappen ik denk dat veel mensen er mee bezig zijn nu .
Tijd genoeg nu en spaar rekeningen zijn ook aardig aangevuld nu we bijna niets konden doen
Het afgelopen jaar .
Het weer zal toch wel beter worden ?
Gr marga
Afbeelding
klapgymp
Site Admin
Berichten: 3426
Lid geworden op: 03-05-2016 14:04

Re: Mei, de maand van bloemetjes en bijtjes

Bericht door klapgymp » 19-05-2021 14:56

Na jaren kan ik nog wijzer worden pff.. hahaha
heideroosje
Berichten: 988
Lid geworden op: 04-05-2016 22:51

Re: Mei, de maand van bloemetjes en bijtjes

Bericht door heideroosje » 20-05-2021 20:47

wat een energie klinkt er door bij jou....alles weer lekker fris en opgeknapt....

hier lukt dat niet echt maar goed.....misschien komt dat nog,,,,energie is echt ver te zoeken zeker bij Jac......die moet ik echt aanduwen maar dat schijnt bij de ziekte Parkinson te horen.....lastig blijft het wel...
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

Re: Mei, de maand van bloemetjes en bijtjes

Bericht door diab » 25-05-2021 11:59

@ Roos, de energie komt hoofdzakelijk bij Pim vandaan al begint dat ook wat te tanen haha,hij begint het wel zat te worden, begrijpelijk maar ik moet er dus dan wel bovenop blijven zitten anders komt het niet tot in detail af, in dat opzicht schuift hij nog wel eens wat af, dat is deels gemakzucht, hij heeft er dan geen last van. Dat geeft soms wel wat strijd maar ja hij wil zelf alles doen.
Mijn lijf is momenteel dan wel weer redelijk te pas maar nu is mijn suiker weer van het padje en ik weet niet waardoor. Ik ben mijn lijf en al zijn kwalen soms zooooo zat!
Anywayz, de bovenboel gedaan, bedden verschoond enz en straks boodschappen doen.
Het weer lijkt langzaam aan iets beter te worden en ik hoop ook droger zodat ik het onkruid op de terrassen te lijf kan gaan met azijn en onkruidbrander, het is steeds zo nat dat dat geen zin had en ik ook geen zin had natuurlijk om in de buien te staan.
Ik wens iedereen weer een fijne week!
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
klapgymp
Site Admin
Berichten: 3426
Lid geworden op: 03-05-2016 14:04

Re: Mei, de maand van bloemetjes en bijtjes

Bericht door klapgymp » 26-05-2021 10:49

Het lijf en kwaaltjes zat zijn komt me bekend voor.. en ook het onkruid, ik hoor van alle kanten dat de onkruidbrander niet zijn werk kan doen met al
die nattigheid.. hier ook trouwens.. heb ik mooie bloemetjes verzuipen ze bijna.. het is triest..

Nog een beetje opgeschoten het weekend ??

Dikke knuffel !!..
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

Re: Mei, de maand van bloemetjes en bijtjes

Bericht door diab » 27-05-2021 11:16

Ik geloof er niks van! Dat het komend weekend mooi en zonnig wordt met een graad of 20 en dan volgende week 25?!
Als het echt zo is hebben we wel wat te doen buiten denk ik zo.
Het is allemaal prachtig groen maar ook daar waar we het liever niet willen haha.
De suikers blijven nog steeds schommelen, irritant en ik baal er van, maar ik doe m'n best en hou contact met de praktijkondersteuner dus het zal wel weer een keer goed komen wat dat betreft.
Ook ik moet weer aan de bak om wat kilo's kwijt te raken, inmiddels ruim 70 kilo en dat zijn me er toch echt wel 4 á 5 te veel. Ik denk dat het vooral komt door te weinig beweging de laatste tijd maar ja zowel het lijf als het weer werkt niet altijd mee en de discipline om binnen te 'sporten' heb ik nu eenmaal niet, behalve dan om het huishouden te doen.

En zo rommelen we lekker aan naar hopelijk een aardige zomer!

Fijne dag allemaal!
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
Plaats reactie