April, tegenwoordig valt dat in de winter !?

een algemeen forum over dagelijkse beslommeringen en dieetleed
Plaats reactie
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

April, tegenwoordig valt dat in de winter !?

Bericht door diab » 06-04-2021 10:16

Een lang en goed besteed weekend gehad. Vrijdag had Pim een behangstomer gereserveerd om die zaterdag op te halen en ik had die dag de slaapkamer opgeruimd qua kleine spullen enz. Ondertussen begon ik aan een stukje behang te trekken en het ging er zo makkelijk af dat we de stomer geannuleerd hebben. Het vloog er af in mooie grote stukken en eind vd middag was het schoon inclusief de wat hardnekkigere stukjes papier die er dan met wat water zo af waren.
1e Paasdag begonnen met het neutrale behang, 1 hele hoge wand van bijna 4 en halve meter hoog en dan langs de 2 ramen, alles loopt hier schuin af en ook weer rond een uur of 4 zat dat er naar tevredenheid op. Gister het patroonbehang er op, dat kost wat meer tijd maar ook dat zit er prachtig op. Het is tegenwoordig wel heel makkelijk dat je eerst de wanden insmeert en dan met je rol de trap oploopt en direct kunt plakken, onderkant afknippen, bovenkant afsnijden(vanwege het schuine)
Afbeelding

Komend weekend gaan we dan de vloer doen daar, en ik ga een zwart Ikea-kastje behangen met het patroonbehang. Leuk overzichtelijk klusje voor mij en indien nodig kan ik Pim dan wat helpen.
Hij gaat komende week even naar de Gamma voor plinten en nieuwe gordijnrails en als dat dan hangt kan ik de gordijnen wassen en weer ophangen. Dan komt het afstylen met nieuwe nachtkastjes en een paar nieuwe kussenhoesjes en een ander vloerkleed.
Vandaag weer een gewone 'maandag', ik weet het is dinsdag, en dus stofzuigen, stoffen, wc, wasje en boodschappen.
Ik moet ook een afspraak weer maken bij de reumatoloog want mijn handen zijn nogal pijnlijk dus ik denk dat de reumamedicatie niet meer voldoende werkt. Veel pijnstillers nodig en dat wil ik liever niet.
Ik wens iedereen een fijne week, met hopelijk toch wat meer voorjaarsachtig weer. Ik zit nu met mijn rug in het zonnetje bij het raam en dat is heerlijk maar het is maar een graad of 5 dus koud!
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
mustang
Berichten: 1734
Lid geworden op: 06-05-2016 09:07

Re: April, tegenwoordig valt dat in de winter !?

Bericht door mustang » 08-04-2021 13:14

Dat was bij jullie geen paas maar een klus weekend 😉
Dat wordt een droom slaapkamer mooi behang rustige kleuren maar toch gezellig

Het moet maar snel warmer weer worden ( is dat ook niet beter voor je reuma ? )
Maar heel goed om er ff door de reumatoloog naar te laten kijken
Gr marga
Afbeelding
heideroosje
Berichten: 988
Lid geworden op: 04-05-2016 22:51

Re: April, tegenwoordig valt dat in de winter !?

Bericht door heideroosje » 10-04-2021 15:14

inderdaad mooi behang....knap hoor dat je dat allemaal nog zelf kan....ik heb wat dat betreft 2 linkerhanden....het enige wat ik goed kan is koken ;)

zal echt mooi worden jullie slaapkamer..
Plaats reactie