2021: maand 4

een algemeen forum over dagelijkse beslommeringen en dieetleed
Plaats reactie
reinaert
Berichten: 63
Lid geworden op: 06-08-2017 23:42

2021: maand 4

Bericht door reinaert » 05-04-2021 16:45

Goede middag, lieve maatjes!

Ik hoop dat jullie allemaal goede paasdagen hebben doorgebracht. Hier was het onverwacht Pasen in Mechelen ipv in Lux, maar hierdoor kreeg ik nog onverwacht bezoek van oudste. Die kwam op de fiets. Ze wilde 100km trainen en had het zo berekend dat ze na 50km hier een rustpauze kon nemen. Vaak traint ze met andere clubleden, maar nu was ze alleen en dat kwam dus goed uit. ’s Avonds gegeten bij dochter 2 en ook vanop veilige afstand (gelukkig hebben ze een heel grote woonkamer) ook die twee kleinkinderen nog eens gezien en gesproken. Nog mijn mond gehouden tegen kleindochter over de nieuwe hond, wat niet weet, niet deert en wanneer het zal zijn is nog altijd koffiedik kijken. Omdat ze zo stapel is op dieren, is het beter dat ze het nog niet weet, dan hoeft ze niet ongeduldig te zijn. Die bezoeken waren allebei op zaterdag, gisteren mezelf verwend met een heerlijke biefstuk en goed ingeduffeld nog een wandeling gemaakt. Vandaag is het geen weer om een hond door te jagen, en gezien ik die niet heb, zag ik geen enkele reden om m’n neus buiten te steken. Zelfs Brego z’n vacht zou overeind gewaaid zijn, zo gaat het tekeer! Ik kreeg van vrienden met een appartement op de zeedijk in Zeebrugge een foto met uitzicht vanmorgen: tussen de regendruppels op het raam kon je nauwelijks de zee zien! Anders kijk je daar bij wijze van spreken tot in Engeland.

Vrijdag was de uitvaart van de kaartvriend, heel mooi en stemmig, maar ook emotioneel. Hij heeft heel muzikale pluskleinkinderen en die maakten live muziek, 1 kleindochter had zelfs een song gecomponeerd, muziek en tekst. Daarna niet veel meer gedaan, het had me toch wel aangegrepen. Kende de man dan ook al 30 jaar.

Donderdag is er een echo gemaakt van de moeder van de puppies. Er waren drie pups duidelijk te zien, verder was het allemaal wazig. Nu is het dus de geboorte afwachten, maar ik ben pas nummer 6 op de lijst, dus ik maak me niet illusies. Als het niks wordt, ga ik waarschijnlijk toch weer voor een pointer. Die komen in verschillende kleuren (wit-zwart, wit- bruin, wit-oranje, zelfs wit-geel), ’t zou dus best een ander kleurtje kunnen zijn dan Brego. En met een pointer weet ik min of meer waar ik aan toe ben. We zullen zien, spannend is het wel.

Ik kom hier maar niet weg. Eerst zou ik vorige dinsdag vertrekken, maar daar kwam die uitvaart tussen. Dan zou ik morgen gaan, maar dinsdag en woensdag gaat het in de Ardennen sneeuwen (vandaag overigens ook al, naar het schijnt) en daar heb ik echt geen zin in. Dus is het vertrek uitgesteld tot donderdag. If...

Ondertussen heb ik hier ook genoeg te doen, dus ik moet niet bang zijn dat ik me zal vervelen, en anders ligt er toch ook nog een aardige stapel boeken klaar.

Ik wens jullie een fijne nieuwe week. Blijf gezond naar lichaam en geest!

Liefs van vos ;)
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

Re: 2021: maand 4

Bericht door diab » 06-04-2021 10:20

Wat fijn dat je in ieder geval niet helemaal alleen gezeten hebt met de paasdagen. Dat kan wel eens anders zijn tegenwoordig.
100km fietsen....poeh dat doe ik haar niet na, heb ook een hekel aan fietsen haha, ik loop liever.
Slim om de kleinkinderen nog maar niks over de pup te vertellen, het is zo'n teleurstelling als het niet doorgaat of langer duurt dan.

Hopelijk lukt het dan eindelijk donderdag om in Lux te geraken en gaan de temperaturen dan ook wat omhoog, je huis zal wel heel koud zijn denk ik en met een hogere buitentemperatuur en zon is dat wat makkelijker weer op te warmen.

Fijne dag!
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
mustang
Berichten: 1734
Lid geworden op: 06-05-2016 09:07

Re: 2021: maand 4

Bericht door mustang » 08-04-2021 13:07

Wat een leuke verassing van je dochter jeetje 100 kilometer dat is niet niks zeg
Misschien ben je nu wel al in Luxemburg lekker aan het genieten van de rust daar
En ja het zal strakjes nog leuker zijn weer zo n trouwe viervoeter rond je heen wat voor kleur het ook mag worden als hij maar lief is 😀gr Marga
Afbeelding
heideroosje
Berichten: 988
Lid geworden op: 04-05-2016 22:51

Re: 2021: maand 4

Bericht door heideroosje » 10-04-2021 15:19

wat goed van je dochter....100 km fietsen....ik loop ook liever tot voor corona en parkinson liep ik met mijn zus vaak tochten zoals de Dam tot Damloop of Airborne tocht....maar 25 km vind ik dan wel genoeg...helaas door corona worden die tochten niet meer georganiseerd...hopelijk in de toekomst weer wel....

spannend ....dat wachten op je pup....ik geloof niet dat wij nog een hondje nemen als Wieske uit de tijd is...dus ik hoop dat het nog lang duurt..
Plaats reactie