2021, maand 3

een algemeen forum over dagelijkse beslommeringen en dieetleed
Plaats reactie
reinaert
Berichten: 63
Lid geworden op: 06-08-2017 23:42

2021, maand 3

Bericht door reinaert » 09-03-2021 15:44

Goede middag, lieve maatjes!

Jaja, ik weet het, de maand maart is al even op gang, maar de kans om te schrijven deed zich nog niet eerder voor. Want, ojee, wat is een mens afhankelijk van de elektronica. Vorige maandag in het hotel liet het internet op mijn tablet het afweten, maar ik dacht dat ik iets fouts had gedaan en daarmee was de kous af. Dinsdag ontdekte ik de melding bij de wifi "verbonden zonder internet", maar toen was het al te laat op de dag om naar de provider te bellen. Woensdag eerst een tijdje geprobeerd het probleem zelf op te lossen, zonder succes; dan driemaal naar de provider gebeld, drie verschillende mensen aan de lijn gehad die alle drie vriendelijk probeerden het euvel te herstellen met grotendeels dezelfde maatregelen die ik ook al had toegepast, en nog wat technische ingrepen van hunnentwege, maar de conclusie was dat het wel aan het tablet zou liggen. Dat bleek ook zo te zijn en gisteren ben ik naar de winkel gegaan waar ik het gekocht had en het was met een half uurtje hersteld. Maar je voelt je wel onthand met een week zonder internet. Vandaag (toeval?) was ook de installatie van mijn laptop en hoef ik gelukkig niet meer op dat ellendige tablet te tikken, dat het altijd "beter weet" en woorden die het niet kent vervangt door de meest verrassende, maar onverstaanbare andere woorden. Ik betrapte het woord "feestelier" in één van mijn teksten ipv "feesteling"...

Vorige week maandag dus met de trein naar Ettelbruck, dat verliep allemaal vlot en ze hebben in dat hotel goede bedden. Ik wilde liever niet in een ijskoud huis terechtkomen natuurlijk en dinsdag voor dag en dauw moeten opstaan om met het OV op tijd bij de dokter te komen, dus dat was een mooi "uitje". Weliswaar met boterhammen mee, want de horeca is in Lux even taboe als in België of Nederland (ik kreeg wél ontbijt), maar dat was niet erg. Maar zo vlot als het maandag was verlopen, zo stroef ging het dinsdag! Het begon nochtans veelbelovend, want ik was om half 10 al buiten bij de dokter

krijg hier allerlei meldingen om i n te grijpen, schrijf straks verder.

Het liep wat uit de hand. Ik wacht op meer tijd. Zal wel vrijdag worden.

Aan allen: een fijne tijd (voor zover mogelijk).

Liefs van vos ;)
reinaert
Berichten: 63
Lid geworden op: 06-08-2017 23:42

Re: 2021, maand 3

Bericht door reinaert » 20-03-2021 18:47

Goede avond, lieve maatjes!

Niet alleen is het vorige week geen vrijdag geworden om de tijd te vinden jullie te schrijven, maar ’t is nu al zaterdag van een week later. Zo heb ik hier bij wijze van spreken drie maanden met de vingers zitten draaien en zo is er in de laatste maand van mijn Mechels verblijf geen dag vrij! Al sinds ik van dat blitzbezoek uit Lux ben thuisgekomen, hebben allerlei voorziene en onvoorziene activiteiten zich opgestapeld en het eind is nog niet in zicht, want ik heb nog een drukke week voor de boeg en dat is voorlopig de laatste. Maar dan ook wel superdruk want morgen over een week vertrek ik weer naar Lux en omdat het met alle geldende reisbeperkingen niet te voorzien is wanneer ik weer de grens over mag, moet ik er wel voor zorgen hier alles netjes achter te laten, want het kan een tijdje duren dat ik uit mijn geboorteland verbannen blijf. Ik hoop wel dat nog een terugkeer mogelijk is voor eventueel de nieuwe hond geboren wordt, want het is hiernog helemaal niet puppy-proof! En of de dekking gelukt is en er genoeg pups verwacht worden, weet ik pas op 1 april of all days (dan wordt er een echo gemaakt). Natuurlijk zal het beest een aantal maanden in Lux verblijven eer ik het mee naar Mechelen neem, maar het kan maar beter in orde zijn als het komt. Tegen die tijd zal het hopelijk wel zindelijk zijn, maar pups zijn nu eenmaal ”creatief” als het op bezigheden aankomt, dus kan het geen kwaad dat alles voorzien is. Dan zijn ze vaak nog vindingrijk genoeg.

Gelukkig ben ik vandaag eindelijk bij de kapper geraakt, zodat ik niet langer voor schandaal loop. Want het gebrek aan tanden kon ik, toen dat speelde, nog ongemerkt achter het mombakkes verstoppen, maar het vreselijk uitgedunde pierenhaar helaas niet. Want de corona naweeën gingen helaas gepaard met haaruitval. Dat is inmiddels gestopt, maar het weer groeiende nieuwe haar stak langs alle kanten onder en door wat op overbleef. Nu ligt het weer netjes, hoewel het heel kort is, maar goed, het kan weer groeien. Ook de vermoeidheid neemt gaandeweg af en dat is enkel maar een voordeel. Hoewel 9 à 10 uur slaap per nacht nog steeds geen overbodige luxe is, maar dan kan ik ook gewoon een hele dag verder.

Morgen is wasdag, want ik wil wat ik hier laat netjes gestreken wegleggen. Dat is voor woensdag. Maandag bezoek ik met twee vriendinnen een tentoonstelling die gelukkig coronaproof is ingericht (ik was er ook al vorige dinsdag met een bevriend echtpaar, maar het is best een tweede keer de moeite waard). Daarna lunch, hopelijk op het terras. Met een beetje geluk en warme soep is dat hopelijk te doen. Anders is het binnen met alle ramen open...

Dinsdag ga ik ”examen afleggen” bij de fokker van de nieuwe pup. En hij bij mij natuurlijk, want zo’n kennismaking werkt natuurlijk naar de twee kanten. Ik vind het een beetje te vroeg, want ik weet nog niet eens of de teef wel zwanger is, maar als ik eenmaal in Lux ben, kan ik voorlopig de grens niet meer over en de hond komt nu eenmaal uit België. Ach, anders is de kennismaking alvast gebeurd tegen het volgende nestje, maar dat is pas voorzien tegen eind 2021. Där ben ik niet zo blij mee, want dan moet ik ofwel een deel van de winter in Lux doorbrengen, ofwel de pup in Mechelen opvoeden, dat lijkt me niet echt handig. Ik had in de eerste plaats gedacht aan een al wat oudere hond, maar helaas, ik heb alle asielen afgezocht, er zijn op dit moment blijkbaar alleen probleemhonden. Alle andere hebben al ”coronabaasjes"... En ik wil een hond voor langer en ik betwijfel of de honden die na de crisis zeker weer worden "ingeleverd" dan zulke goede baasjes gehad hebben... Enfin, liever drie maanden de "hel" met een jonge pup, die kan dan aan je wennen en jij aan hem.

Donderdag,vrijdag en zaterdag zijn voor de appartementen en dan hoop ik zondag met een gerust hart te kunnen vertrekken. Voor hoelang? Misschien weet Joost het, of God, maar die zeggen niks , dus de tijd zal het uitwijzen. In elk geval al voor de hele maand april...

Het wordt stilaan tijd voor het avondeten. Maak er allemaal nog een fijn weekend van en blijf coronavrij!

Liefs van vos ;)
reinaert
Berichten: 63
Lid geworden op: 06-08-2017 23:42

Re: 2021, maand 3

Bericht door reinaert » 20-03-2021 18:58

Goede avond, lieve maatjes!

Niet alleen is het vorige week geen vrijdag geworden om de tijd te vinden jullie te schrijven, maar ’t is nu al zaterdag van een week later. Zo heb ik hier bij wijze van spreken drie maanden met de vingers zitten draaien en zo is er in de laatste maand van mijn Mechels verblijf geen dag vrij! Al sinds ik van dat blitzbezoek uit Lux ben thuisgekomen, hebben allerlei voorziene en onvoorziene activiteiten zich opgestapeld en het eind is nog niet in zicht, want ik heb nog een drukke week voor de boeg en dat is voorlopig de laatste. Maar dan ook wel superdruk want morgen over een week vertrek ik weer naar Lux en omdat het met alle geldende reisbeperkingen niet te voorzien is wanneer ik weer de grens over mag, moet ik er wel voor zorgen hier alles netjes achter te laten, want het kan een tijdje duren dat ik uit mijn geboorteland verbannen blijf. Ik hoop wel dat nog een terugkeer mogelijk is voor eventueel de nieuwe hond geboren wordt, want het is hiernog helemaal niet puppy-proof! En of de dekking gelukt is en er genoeg pups verwacht worden, weet ik pas op 1 april of all days (dan wordt er een echo gemaakt). Natuurlijk zal het beest een aantal maanden in Lux verblijven eer ik het mee naar Mechelen neem, maar het kan maar beter in orde zijn als het komt. Tegen die tijd zal het hopelijk wel zindelijk zijn, maar pups zijn nu eenmaal ”creatief” als het op bezigheden aankomt, dus kan het geen kwaad dat alles voorzien is. Dan zijn ze vaak nog vindingrijk genoeg.

Gelukkig ben ik vandaag eindelijk bij de kapper geraakt, zodat ik niet langer voor schandaal loop. Want het gebrek aan tanden kon ik, toen dat speelde, nog ongemerkt achter het mombakkes verstoppen, maar het vreselijk uitgedunde pierenhaar helaas niet. Want de corona naweeën gingen helaas gepaard met haaruitval. Dat is inmiddels gestopt, maar het weer groeiende nieuwe haar stak langs alle kanten onder en door wat op overbleef. Nu ligt het weer netjes, hoewel het heel kort is, maar goed, het kan weer groeien. Ook de vermoeidheid neemt gaandeweg af en dat is enkel maar een voordeel. Hoewel 9 à 10 uur slaap per nacht nog steeds geen overbodige luxe is, maar dan kan ik ook gewoon een hele dag verder.

Morgen is wasdag, want ik wil wat ik hier laat netjes gestreken wegleggen. Dat is voor woensdag. Maandag bezoek ik met twee vriendinnen een tentoonstelling die gelukkig coronaproof is ingericht (ik was er ook al vorige dinsdag met een bevriend echtpaar, maar het is best een tweede keer de moeite waard). Daarna lunch, hopelijk op het terras. Met een beetje geluk en warme soep is dat hopelijk te doen. Anders is het binnen met alle ramen open...

Dinsdag ga ik ”examen afleggen” bij de fokker van de nieuwe pup. En hij bij mij natuurlijk, want zo’n kennismaking werkt natuurlijk naar de twee kanten. Ik vind het een beetje te vroeg, want ik weet nog niet eens of de teef wel zwanger is, maar als ik eenmaal in Lux ben, kan ik voorlopig de grens niet meer over en de hond komt nu eenmaal uit België. Ach, anders is de kennismaking alvast gebeurd tegen het volgende nestje, maar dat is pas voorzien tegen eind 2021. Där ben ik niet zo blij mee, want dan moet ik ofwel een deel van de winter in Lux doorbrengen, ofwel de pup in Mechelen opvoeden, dat lijkt me niet echt handig. Ik had in de eerste plaats gedacht aan een al wat oudere hond, maar helaas, ik heb alle asielen afgezocht, er zijn op dit moment blijkbaar alleen probleemhonden. Alle andere hebben al ”coronabaasjes"... En ik wil een hond voor langer en ik betwijfel of de honden die na de crisis zeker weer worden "ingeleverd" dan zulke goede baasjes gehad hebben... Enfin, liever drie maanden de "hel" met een jonge pup, die kan dan aan je wennen en jij aan hem.

Donderdag,vrijdag en zaterdag zijn voor de appartementen en dan hoop ik zondag met een gerust hart te kunnen vertrekken. Voor hoelang? Misschien weet Joost het, of God, maar die zeggen niks , dus de tijd zal het uitwijzen. In elk geval al voor de hele maand april...

Het wordt stilaan tijd voor het avondeten. Maak er allemaal nog een fijn weekend van en blijf coronavrij!

Liefs van vos ;)
mustang
Berichten: 1734
Lid geworden op: 06-05-2016 09:07

Re: 2021, maand 3

Bericht door mustang » 24-03-2021 14:05

Hoi vos
Ja hoor hier gaat alles goed hoor

Wat superleuk zo n puppy strakjes je heb er natuurlijk wel je werk weer mee
Maar dan heb je hem helemaal van begin af aan opgevoed ,en dan wordt het weer zo n lieverd als Brego

De honden van Gertjan en Ritchie komen uit Brussel het zijn ook hele gezonden honden ( was ook bij één officieele winkel al vind ik persoonlijk dat ze er zelf te weinig tijd voor hebben
Ik zou nooit een hondje nemen als ik hele dagen zou werken

Het mooie weer komt eraan ik ga vanmiddag lekker de tuin in
Gr Marga
Afbeelding
ha ha hier is Toelie naast me komen zitten op de bank het is ook zo n lieverd
Afbeelding
reinaert
Berichten: 63
Lid geworden op: 06-08-2017 23:42

Re: 2021, maand 3

Bericht door reinaert » 25-03-2021 11:01

Moien, lieve maatjes!

Ja, Marga, zo'n puppy is de eerste maanden "de hel", maar daarna hoop ik er toch nog jaren plezier van te hebben. Ik was dinsdag bij de fokker, daar loopt ook een puber van een maand of 9, een dikke banaan in elk oor. Alleen om te kopen met snoepjes. Dat belooft! De andere honden, allemaal volwassen, waren wel netjes opgevoed, dus hopeloos zal het wel niet zijn. Ach en 't is een terrier, maar ok, het is met de teckels ook gelukt. En als His Lordship iets in zijn fraaie kop had, had-ie het ook nergens anders (maar dat was wel een uiterst "redelijke" hond natuurlijk. 't Zal aanpassen worden :D , Brego en de volgende zijn allebei Engels, maar Brego was een gentleman en terriers zijn vaak rauwdouwers. We zullen wel zien, zolang het geen "juffershondje" wordt, is het goed en dat zit er bij een terrier niet zo in...

Uiteindelijk ga ik pas dinsdag naar Lux, want met de beperkingen zal het voor een lange tijd zijn, vrees ik. En dinsdagochtend is de afvalophaling, zo kan alles netjes achterblijven zonder dat ik iemands hulp moet inroepen; vroeger was dat op maandag en dan zette ik het afval gewoon enkele uren te vroeg buiten (het mag pas de vooravond vanaf 19uur), maar nu kan ik het niet een dag langer daar laten staan, het zijn nog steeds afvalzakken ipv containers, dat kan je niet zo lang op voorhand buiten zetten, vanwege de katten. En Lux loopt niet weg tenslotte. Het is overigens toch van de klaver naar de biezen, want in Mechelen valt niks te beleven, maar daar hoor je tenminste het leven; in Lux heerst de stilte, maar is meer natuur, maar verder gebeurt er ook niks, want ook daar gelden maatregelen natuurlijk. Als die ooit worden opgeheven, zal 't nog een hele aanpassing worden :) ...

Er wacht hier nog een hoop werk, daar ga ik nu maar eens aan beginnen. Ik wens jullie allemaal een fijne dag en in het bijzonder roos, die vandaag jarig is (denk ik).

Liefs van vos ;)
reinaert
Berichten: 63
Lid geworden op: 06-08-2017 23:42

Re: 2021, maand 3

Bericht door reinaert » 27-03-2021 13:36

Goede middag, lieve maatjes!

’t Loopt allemaal wat anders dan ik gedacht had. De vriend van de kaartclub is gisteren overleden, al bij al toch nog sneller dan gedacht. Een verlossing, maar tegelijk natuurlijk een groot verdriet. Maar daardoor verschuift het vertrek naar Lux met een hele week, want de crematie is op Goede Vrijdag. En aangezien het pas in de late namiddag is, zou ik ten vroegste op zaterdag kunnen vertrekken, om dan aan te komen in een huis dat al 4 maand onbewoond is... Dus blijf ik voor Pasen ook maar in Mechelen.

Veel valt hier dan ook niet te beleven, want alle maatregelen zijn weer verstrengd, maar dat is in Lux niet beter. Pasen vieren met de kinderen en kleinkinderen zit er niet in, maar dat overleven we wel. Het was vorig jaar niet anders.

Vanochtend kreeg ik een bericht van de fokker dat er misschien een herplaatser voor mij is. Ik ben benieuwd, heb van de eigenaresse nog niets gehoord. Zou wel mooi zijn, natuurlijk, het bespaart een boel ellende. Als het tenminste een goed opgevoede hond is. Baasje is gestorven en nu wordt de hond van de hand gedaan. Ik wil natuurlijk wel graag weten waarom. Maar misschien is het net zoals met de bordercollie van de kaartvriend. Die heeft gisteren de hele dag gehuild, de buurjongens die er voor zorgden, zegden vanaf rond half 9. Laat dat het stervensuur zijn, maar de man is in het ziekenhuis overleden! Er was een bijzondere band tussen baas en hond, maar dit is wel heel sterk toch? Maar ik denk dat hier het vrouwtje de hond zal houden. Ik had er al eens op gezinspeeld, maar ze houdt hem zelf.

Ondertussen over de herplaatser opgebeld, maar de hond, die 5 jaar is, moet helemaal opnieuw worden opgevoed, heeft de laatste 3 jaar alleen maar buiten gezeten. Daar ga ik niet aan beginnen, ik moet rekening houden met verblijf op een appartement. Het blijkt ook al een herherplaatser te zijn, de vorige mensen konden er ook geen weg mee. Exit oudere hond dus, een puppy is wel beter naar de hand te zetten. Ik had al alle asielen afgedweild, maar daar zitten op het ogenblik blijkbaar ook alleen maar probleemhonden.

Van het beloofde mooie weer is tot nogtoe niet veel te merken. De zon speelt verstoppertje met de wolken en de wind is bar kil. Vanaf morgen schijnt het warmer te zullen worden, brute pech, dat is in Luxemburg veel leuker. ’t Is niet anders...

Maatjes, ik hoop dat het bij jullie niet zo guur is en wens jullie een fijn weekend!

Liefs van Vos ;)
Laatst gewijzigd door reinaert op 28-03-2021 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
heideroosje
Berichten: 988
Lid geworden op: 04-05-2016 22:51

Re: 2021, maand 3

Bericht door heideroosje » 28-03-2021 09:49

gecondoleerd vos met je kaartvriend....helaas kun je zulke zaken echt niet plannen maar voor hem is het misschien een verlossing...

ik kan me voorstellen dat je geen heropvoedbare hond kunt gebruiken op een appartement en zeker met jouw normale drukke leven geen moeilijk opvoedbare hond.....

Pasen is inderdaad hetzelfde als vorig jaar alleen zijn we er nu een beetje aangewend.....alhoelwel je nooit echt kunt wennen aan de beperkte vrijheid....wat ik steeds meer ga missen is het zomaar spontaan ergens naar toe gaan...je moet alles extra goed plannen zelfs het doen van mijn boodschappen bij de supermarkt....maar ach zolang we nog redelijk gezond blijven hoor je mij niet klagen
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

Re: 2021, maand 3

Bericht door diab » 29-03-2021 16:16

Gecondoleerd met de kaartvriend Vos. Zulke dingen zijn inderdaad niet te plannen meestal, gelukkig maar ook. Als hij erg ziek was is het misschien voor hem en eventuele nabestaanden ook een verlossing.
Ik snap dat je geen hond wil met een 'rugzakje', of het moet een overzienbaar 'probleem' zijn maar daar moet je dan ook wel tijd voor hebben en nemen anders is het niet eerlijk ten opzichte van de hond.
Lekker weer naar Lux, al heb ik het idee dat Mechelen inmiddels ook wel als thuis voelt, de rust in Lux heeft ook zo zijn voordelen.

Sterkte deze week met de uitvaart en verder natuurlijk fijne dagen.
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
klapgymp
Site Admin
Berichten: 3426
Lid geworden op: 03-05-2016 14:04

Re: 2021, maand 3

Bericht door klapgymp » 30-03-2021 09:43

Gecondoleerd met je kaartvriend Vos...
Een hond die her-hergeplaatst is dat is best moeilijk, heeft tijd en
liefde en vooral ruimte nodig en het is natuurlijk niet altijd de
schuld van de hond zelf...
Luxemburg moet even wachten maar eigenlijk is het lang genoeg
geweest hé..

Dikke knuffel..
mustang
Berichten: 1734
Lid geworden op: 06-05-2016 09:07

Re: 2021, maand 3

Bericht door mustang » 04-04-2021 21:12

Ook van mij nog gecondoleerd met je kaartvriend

Ik snap dat je liever een hondje zelf wil opvoeden , ook al kan je het wel treffen natuurlijk

Nog bedankt voor de e kaart was weer supermooi !
Afbeelding
Plaats reactie