68.......

een algemeen forum over dagelijkse beslommeringen en dieetleed
heideroosje
Berichten: 988
Lid geworden op: 04-05-2016 22:51

68.......

Bericht door heideroosje » 01-03-2021 19:49

dit is de maand dat ik alweer 68 word......wat een leeftijd.....het voelt heel raar net alsof de jaren die voorbij zijn gisteren waren.....ik kan me niet voorstellen dat ik alweer zoveel jaar op deze aardbol ronhuppel....na ja...dat huppelen valt ook wel weer mee de laatste tijd......
vorige week weer een covid test moeten doen van mijn huis arts.....de 3e inmiddels.....en allemaal negatief....maar toch je mag niet bij hem op het spreekuur komen voordat je zo'n test hebt gedaan......
ik wilde alleen dat hij naar mijn longen ging luisteren want ik had het heel benauwd en hoestte heel erg.....blijk ik een acute bronchitis te hebben....anti biotica kuur gekregen en inmiddels gaat het weer ietsje beter....gelukkig niet zo benauwd meer....
zijn allemaal kleine dingen en het valt in het niet met wat Carla en Rene nu doormaken......ik ben een van de weinige (denk ik) die nog iedere dag bid en voor wat het waard is .....ik bid iedere dag om kracht voor hen....dat zij dit samen kunnen dragen.....het is zo ontzettend oneerlijk......

bij ons gaat alles z'n gangetje...Jac heeft weer wat medicatie erbij gekregen en daarmee komt hij de dag goed door......hij blijft stabiel en daar zijn we al dankbaar voor....zijn vergeetachtigheid wordt alleen wel wat erger......maar goed.....ook daar valt mee te leven...

als er maar niet te veel en te snel veranderingen zijn dan kan hij het behappen....
wens ik iedereen nog een fijne avond
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

Re: 68.......

Bericht door diab » 03-03-2021 09:59

Dat is best raar, dat je niet op het spreekuur mag komen bij de huisarts zonder test...Je zal maar na een paar dagen terug moeten komen of een week later...dan blijf je aan de gang. Ik snap dat ze voorzichtig zijn maar dit vind ik wel erg streng.
Zelfs voor mijn behandeling aan mijn voeten was geen enkele test nodig, uiteraard alle maatregelen volgen en bij twijfel afmelden maar ook niet meer dan dat.
68 is niet oud tegenwoordig hoor, volgens mij ben jij hartstikke fit.
Hopelijk knap je snel weer op van je bronchitis, zo'n kuur doet het meestal wel.

Fijne dag!
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
heideroosje
Berichten: 988
Lid geworden op: 04-05-2016 22:51

Re: 68.......

Bericht door heideroosje » 04-03-2021 13:57

ben vandaag tot de ontdekking gekomen dat het alleen bij mijn eigen huisarts is dat je een test moet laten doen want vandaag wilde ik er weer naar toe en kreeg een vervanger omdat hij vrij was en ik kon zo komen.......hmmm...misschien toch met zijn leeftijd te maken.....
mijn longen zijn nog steeds niet schoon en ik heb het soms echt benauwd dus werd ik door de vervangende arts naar het ziekenhuis gestuurd voor longfoto's en bloed afname....kon ik ook zo naar toe :roll:
ook heb ik een puffer gehad om te gebruiken als ik het weer benauwd krijg.....

zo sukkel ik maar door.......als het goed is belt ze mij eind van de middag of anders morgen met de uitslag....afwachten maar...
reinaert
Berichten: 63
Lid geworden op: 06-08-2017 23:42

Re: 68.......

Bericht door reinaert » 09-03-2021 13:23

Wat een gedoe met die testen! Bij de huisarts? Is dat dan een sneltest of zo? Je kan toch geen twee dagen wachten eer je naar binnen kan?

Ik hoop dat je goede resultaten hebt na die onderzoeken in het ziekenhuis.

Binnenkort wordt het weer hopelijk weer milder. Dan gaat de wereld weer stralend open, ondanks de coronagrenzen.

Lieve groet uit Mechelen.
klapgymp
Site Admin
Berichten: 3426
Lid geworden op: 03-05-2016 14:04

Re: 68.......

Bericht door klapgymp » 14-03-2021 08:45

Ik vraag me ook af of het een sneltest is, want het is eigenlijk te gek voor woorden hé als je een paar
dagen moet wachten, het moet maar spoed zijn... benauwdheid is best wel eng vindt ik


Hoe was de uitslag Roos ??

knuffel vanuit Assendelft
heideroosje
Berichten: 988
Lid geworden op: 04-05-2016 22:51

Re: 68.......

Bericht door heideroosje » 14-03-2021 21:27

het zijn inderdaad sneltesten want om 10.45 getest en al om 12.20 de uitslag.....

op de longfoto's was gelukkig niks te zien....en ook mijn bloed was goed volgens de arts....de puffer doet wat die moet doen....ik heb meer lucht maar ben nog steeds erg moe....maar dat kan zei ze...ik moest het maar tijd geven......en dat doe ik dus maar...

kleinkinderen zijn vorige week ook alle 2 getest want ze waren verkouden en mochten dus niet naar school....dochter ook.....gelukkig waren alle testen negatief en heel blij konden ze donderdag weer naar school......en zaterdag met z'n allen naar ons want het was 46 jaar geleden dat we in de kerk onze geloftes aflegden.....en het is traditie sinds onze 40 ste jaar dat we dan met z'n allen uit eten gaan.....vorig jaar kon het nog nu helaas niet maar we hebben restaurant Den Bal gebeld en die heeft lekkere spare ribs thuis bezorgd.......

voor de avondklok moest iedereen wel weer naar huis......

ik kan merken dat ik nog niet helemaal 100% ben want ik was vandaag total loss.....toch te druk geweest gisteren....dus vanmiddag maar even een tukje gedaan.....
morgen weer een drukke dag.....de schilder staat alweer vroeg voor de deur om de badkamer een beurt te geven....3 lagen moeten er op komen dus hij komt vroeg en dan nog later op de dag....

verder is dochter morgen jarig....ze wordt alweer 41.......ze moet wel de hele dag werken tot 17.00 uur dus we vieren het weer bij ons.....voor Jac fijner maar voor mij weer druk......het wordt een binnen bbq....dus vroeg boodschappen doen.....

normaal vind ik het geen punt en ook heel gezellig maar nu vind ik het best vermoeiend....oeffffff....ik word echt oud.....maar ach de rest van de week is het rustig ik moet alleen donderdag mijn nieuwe rijbewijs ophalen want die verloopt ook binnenkort....

verder weinig nieuws....
wens ik iedereen een fijne week
liefs Roos
klapgymp
Site Admin
Berichten: 3426
Lid geworden op: 03-05-2016 14:04

Re: 68.......

Bericht door klapgymp » 15-03-2021 08:13

Fijn dat alles oke is Roos en tja die vermoeidheid, niet leuk maar ik denk dat die benauwdheid
veel vergt van het lichaam dus doe jij maar je tukkies tussendoor hoor, als je lichaam het nodig
heeft vraagt het erom dus waarom niet luisteren..

Je hebt een heerlijke maar drukke dag gehad zaterdag en tja die avondklok, jammer
is dat dan hé..maar goed hopelijk komen we er een keer van af maar ik heb er niet
echt last van..

Je gaat van de éne viering in de andere, zal ook wel weer van jou vergen én van jac ook
wel denk ik zo..
euhh oud !!.. Roos mijn vader zei altijd de duvel is oud hihihi... age is just a number..
maar soms het lichaam anders hé.. :shock: :o ;)

jij ook een fijne week.... knuffels
reinaert
Berichten: 63
Lid geworden op: 06-08-2017 23:42

Re: 68.......

Bericht door reinaert » 20-03-2021 17:26

Alsnog (te) lang na datum gefeliciteerd met alles wat je te vieren had en dan volgende week nog een verjaardag ook 🎁 !

Gelukkig dat er niks ernstigs aan de hand was, ik hoop dat je ondertussen flink opgeknapt bent. Doe maar rustig aan hoor, niks gaat lopen en er hoeft zeker ook niks op tijd en stond waarvan je daarna niet kan uitrusten.

Ondertußen zal je badkamer ook wel klaar zijn, alweer een zorg minder.

Geniet van je leven; oud, ach, wat is oud? Dat zit vaak tussen de oren en soms in het lijf, maar gelukkig niet elke dag evenveel. En ja, ook als je je niet oud voelt, word je af en toe met je neus op de feiten gedrukt. Maar laat het je goed humeur en je levensvreugde niet bederven, jong ding (ik heb recht van spreken, ik word binnenkort 76...).

Fijn weekend, geniet van het zonnetje, buiten of binnen.
mustang
Berichten: 1734
Lid geworden op: 06-05-2016 09:07

Re: 68.......

Bericht door mustang » 24-03-2021 14:20

Alsnog gefeliciteerd helaas te laat
Maar erg fijn dat de testen enz goed waren
Ik merk dat door al het Corona gedoe bij de mensen het niet in de koude kleren gaat zitten
Gelukkig zijn de meeste waar ik werk twee keer ingeënt mijn moeder half april voor de tweede spuit
Het werk ondanks we afstand moeten houden een stuk relaxter

Geniet van de mooie dag 🌤gr marga
Afbeelding
heideroosje
Berichten: 988
Lid geworden op: 04-05-2016 22:51

Re: 68.......

Bericht door heideroosje » 26-03-2021 10:59

allemaal nog bedankt voor de felicitaties voor onze trouwdag....je bent nooit te laat...je kunt ook zeggen nu....te vroeg want gisteren vierde ik alweer mijn verjaardag...68!!!!

alhoewel....vieren....was het eigenlijk niet want ik had een crematie van een dierbare ex collega......om half 2 afscheid nemen en aansluitend om half 3 de crematie...duurde ruim 1,5 uur en daarna nog een samenkomst met de familie.....het was ook nog in Goes dus voor mij dik een uur rijden....ik was dan ook pas om 18.00 uur thuis......maar ja ik wilde daar ook echt naar toe want ik heb met haar altijd heel erg fijn gewerkt en ook haar man werkte als examinator bij ons......70 jaar en nooit iets gemankeerd....plotseling dood neergevallen.....een gescheurde aorta....pffff.....er waren maar een paar collega's uitgenodigd en ik kon Jac meebrengen maar dat vond ik niet zo'n goed idee dus heb ik gevraagd of ik nog een collega mee mocht nemen die haar ook goed kende.....tsja corona tijd brengt toch vervelende dingen met zich mee...zoals haar man zei...ze moesten echt schrappen in de lijst wie er mocht komen........

het was echt heel emotioneel.....zij is een paar maanden voor mij met pensioen gegaan maar zij heeft echt tot het einde door gewerkt en ik ben eerder gestopt met 65 terwijl ik nog 1.5 jaar door zou moeten werken......

maar goed.....toen ik thuis kwam waren de kinderen er met de kleinkinderen en zij hadden voor het eten gezorgd.....en 's avonds toen ze weg waren kwam mijn oudste broer nog even langs....al mijn zussen waren een dag eerder al geweest want die wisten dat ik die crematie had.....

heb ik op de terugweg nog een paar krassen in mijn auto gereden omdat ik moest uitwijken voor een fietser die aan de verkeerde kant reed en ook nog zat te bellen.....maar gelukkig waren dat niet zulke diepe en heb ik die er vanmorgen alweer uitgepoetst....

de zon schijnt ....al vond het vanmorgen nog erg fris toen ik met ons wieske ging lopen....

wens ik iedereen nog een fijne ag!
Plaats reactie