Maart van Klaps

een algemeen forum over dagelijkse beslommeringen en dieetleed
klapgymp
Site Admin
Berichten: 3426
Lid geworden op: 03-05-2016 14:04

Maart van Klaps

Bericht door klapgymp » 01-03-2021 14:49

Goedenmiddag... gut ik zit even.. vanmorgen even gestoft en gezogen tussen de verbouwde huiskamer..
Rommelig vindt ik het maar het is nodig !!.

Morgen zijn we 17 jaar getrouwd maar natuurlijk doen we daar niets bijzonders aan...

Vandaag wachten op de thuiszorg, die kwam om half twaalf om manlief te wassen/scheren
en te vermaken... de huisarts kwam om half 1 langs , ze wilde hem zien live.. want het is
iemand die niet gauw zal bellen of klaagt.. (René)... gebleken is dat René dus wondroos had
maar geen longontsteking en zijn been is harstikke dik en stijf, maar de antibiotica is aangeslagen
dus dat is alleen maar fijn !!... ik wacht nog op de loodgieter want de kraan doet raar en ik
laat het nu maar niet over aan zwagerlief want die had al verzaakt... dan kost het maar wat
extra..

Afgelopen zaterdag belde de bedrijfsleider van AH.... ja de baas van René.. hij wilde even
langskomen.. :shock: :o ik dacht al die is ziek...
Het ging om de transitiepapieren die moesten ondertekend worden....
Ik ben al heel lang kwaad op um.. omdat er geen greintje wordt ondernomen bij ziekte
van personeel.. zo kil en koud en dat voor mensen die er al heel lang werken..
Euhm.. ik heb heel fatsoenlijk gezegd dat ik het geen stijl vond om niets te laten horen
aan ziek personeel.. (die lang ziek zijn) en euh zijn antwoord wasu
"vindt je" verbaasde blik.... daar is toch de bedrijfsarts voor.. :roll: :o ... men men
wat een compassie... het is dat de bedrijfsarts het over transitievergoeding had anders
hadden we niets geweten en was er door hun ook niet aan de bel getrokken...
Het is toch wat hé...... maar je zag dat hij zich echt niet op zijn gemak voelde en
constant op zijn telefoon keek...
René ging de papieren alleen maar langzamer ondertekenen... ;) en toen hij vroeg
of hij nog iets kon doen voor René... vroeg René of ie kon strijken 8-) :lol: je had
die kop moeten zien... maar goed.. het is afgehandeld en het zal op zijn plek vallen
denk ik zo...

We hebben nu nachtverpleging voor René... zodat ik rustig kan gaan slapen boven
althans rustig... ik slaap weinig van de pijn in mijn been... da's mijn pees, die is
waarschijnlijk ontstoken , het lijkt op een slijmvliesontsteking (de pijn dan) maar
goed dat kan er ook wel bij... weer aan de ibuutjes gezet.. met molletjes... dus
slikken maar weer... de nachtverpleging blijft !!.. en wordt indien nodig
verlengd... Morgen komt er een Anti Decubitusbed én kussen want René zijn
billen zien er niet uit.. en het mogen geen kraters worden dus ook een aparte
zalf erbij !!... via de huisarts dus gaat niet uit eigen portemonnee... die tip komt
ook van de thuiszorg.. minitubetjes kosten nl 20 euro..

Als er wat nodig is app ik de oncologische verpleegkundige en ze regelt het..!!.
Die heeft maar een half woord nodig..

Dank jullie voor het meeleven... zo af en toe denk ik.. hmm.. ik ga maar weer
een update plaatsen... Dat het moeilijk is hoef ik niet te vertellen... dit gun
je niemand...



Fijne week lieverds...
heideroosje
Berichten: 988
Lid geworden op: 04-05-2016 22:51

Re: Maart van Klaps

Bericht door heideroosje » 01-03-2021 19:29

wat fijn dat jullie zo'n meelevende huisarts hebben......maar wat een oelewapper is die chef van hem en dan heb ik me nog netjes uitgedrukt.....empathie komt niet in zijn woordenboek voor....volgens mij kent hij het woord niet eens......
er komt wel heel erg veel op jou af deze dagen en ik vind het altijd moeilijk om goed te verwoorden wat ik eigenlijk tegen je wil zeggen........
soms zijn er gewoon niet genoeg woorden om te laten weten hoe ik met jullie meeleef....
maar je bent in mijn hart en iedere avond brand ik mijn kaarsjes en zeg mijn gebeden opdat jij deze pijn kan dragen.......gelukkig heb je nu een beetje verlichting met alle hulp om je heen....
ondanks dat ik niet zo vaak iets van me laat horen denk ik aan je en omhels je......

liefs Roos
reinaert
Berichten: 63
Lid geworden op: 06-08-2017 23:42

Re: Maart van Klaps

Bericht door reinaert » 09-03-2021 13:00

Dag Carla.
Een late reactie, alles kan ondertussen al anders zijn, maar waarom zo laat lees je wel in mijn boekje.

De chef? Maak er geen woorden aan vuil, teveel eer voor zo´n diepgevroren robot. Maar dat het aankomt, begrijp ik, je verwacht van zo iemand toch wat menselijkheid. Maar Rene is niet te temmen he, zo’n opmerking, ik had die kerel z´n gezicht willen zien 🙃👏...

Hopelijk is het ondertussen weer beter met de wondroos en is de pijn in jouw been ook op de terugweg. Want slapen is zo belangrijk he? En ”werkt’ het bed? Is het zo’n waterbed?

In elk geval goed dat jullie het met de huisarts en de oncologisch verpleegkundige zo getroffen hebben. Er zijn gelukkig nog mensen waarvan je en empathie en deskundigheid kunt verwachten. En de nacht verpleging neemt je ondanks alles gelukkig toch ook een grote zorg uit handen, je hoeft dan toch niet 24/24 in touw te zijn.

Moeilijk, dat is het zeker. Ik hoop dat jullie toch nog een beetje blij konden zijn voor die zeventiende verjaardag. Niet wat je gedacht had, maar misschien toch nog een gelegenheid heid om terug te denken aan veel moois, waar je anders zeker niet zomaar toe komt, in dat moeilijke heden.

Ook hier zijn jullie ´s avonds bij mijn kaars in mijn gedachten. En ook vaak tussendoor.

Ik omhels jullie allebei!
klapgymp
Site Admin
Berichten: 3426
Lid geworden op: 03-05-2016 14:04

Re: Maart van Klaps

Bericht door klapgymp » 13-03-2021 13:47

Goedendag , hier even een berichtje van mij, ik zit even wat uit te printen op zolder maar
mijn muis ligt beneden en mijn echte computerbril ook, dus ik tik een beetje blind en even
niet overal maar dat komt nog wel.

René heeft geen waterbed maar een bed met allemaal 'kussentjes'... net als de kussen
voor in de stoel.. zijn billen zijn aangetast en daar heb ik ook dure zalf voor.. dat wordt
weer niet vergoed :(

De wondroos laait af en toe weer op, :? helaas is daar vorige week zaterdag weer een
dokter voor langsgeweest, die hem ook polste want zijn hartslag is zo hoog en zijn
saturatie is niet te meten... maar duidelijk heeft hij gemaakt dat hij in geen geval naar
het ziekenhuis wil......
Koorts was er weer en soms verwarring...
Nu weer een zaterdag en hij heeft een slechte nacht gehad en de waakzorg zei dat
hij heel onrustig was en over centen praatte als minuten.. en dat hij op de wc bleef
zitten en over dat de letter N dit eiste.. hmm.. koorts genomen maar dat had hij niet
maar in de ochtend bij de (was/kleed) zorg was hij weer harstikke helder...
en heel de ochtend hebben we redelijk normaal gebabbeld...
Ik heb hem een beetje gedwongen naar bed gestuurd maar tuurlijk slaapt ie
nog niet en het kan zijn dat ie zo weer overeind schiet.

Het is ontiegelijk moeilijk om je ventje zo achteruit zien te gaan.... het doet gewoon
pijn.... moeizaam lopen en zijn stem valt vaak weg en hij kan echt niets meer....
Gisteren is er toch een scootmobiel afgeleverd, wat ik niet had verwacht... misschien
gaat het nog wat
worden maar wat was hij nerveus gisteren, heel de middag wachten en dan kwamen
ze nog na 5 uur... het was niet duidelijk wat er zou gebeuren maar ach tussen neus
en lippen is er een scootmobiel neergezet.. kdenk dat hij door die spanning
ook een k*tnacht heeft gehad..
De waakzorg verwacht dat ik de dokter bel geloof ik maar tja hij krijgt genoeg
medicatie incl antibiotica maar hij heeft geen koorts.. hij voelt zich alleen goed
moe en hij zegt al slaapt ie dan is tie nog moe.....

We zijn veel met zjn beidjes en als hij zich goed voelt doe ik wat boodschappen
maar je kan ook niet even ergens heen want alles is dicht....dus de supermarkt is mijn
'vertier'... buurvrouw kan ik ook niet heen want haar dochter heeft Corona en ze is
als de dood dat ze René of mij aansteekt...

Het weer is heel triest, af en toe leek het erop dat de zon door wil komen maar
helaas is het valse hoop.

Ik slaap wel een beetje snachts met een half oxepammetje.. meer wil ik ook niet
want ik heb die troep al jaren geslikt.. ik weet dat het nu terecht zou zijn maar
ik ben nogal verslavend aangelegd.... tenminste dat was altijd zo..


Dikke knuffels van mij... en laters lees ik bij jullie dames... blijf schrijven
hoe dan ook... !!
heideroosje
Berichten: 988
Lid geworden op: 04-05-2016 22:51

Re: Maart van Klaps

Bericht door heideroosje » 14-03-2021 21:08

hey kanjer.....wat heb jij het zwaar deze dagen...maar tegelijkertijd ben je ook zo ontzettend dapper...
het is inderdaad balen dat je nu ook nog eens nergens even naar toe kan.....zelfs niet naar je buurvrouw nu......
en ik kan je alleen maar virtueel een knuffel geven....

weet dat ik aan je denk.....
dikke knuffff.......Roos
reinaert
Berichten: 63
Lid geworden op: 06-08-2017 23:42

Re: Maart van Klaps

Bericht door reinaert » 20-03-2021 17:42

Vanuit Mechelen ook nog even een groet.

Ja, de supermarkt als ”vertier”, triestig is het. Maar tenminste schijnt nu de zon. Die maakt de moeilijkheden niet lichter om dragen, maar tenminste is dat neerdrukkende grijs weg en die eeuwige hemeltranen.

Veel nieuws kan ik je niet toewensen: moed en kracht en af en toe een luisterend oor, desnoods op afstand. Ik hoop dat beter slapen je toch iets meer in staat maakt de zorgen het hoofd tebieden. Niemand kan je helpen je pijn te dragen, al denken we zeker allemaal aan jullie. Maar als het lijf niet echt uitgeput is, krijg je vanzelf wat meer kracht om de dagen aan te kunnen. Hopelijk pept beter slapen je ook mentaal wat op. Ik blij aan jullie denken, bij mijn dagelijkse kaars en tussendoor.

Je bent een kraan! Een dikke 🧸voor jullie allebei!
mustang
Berichten: 1734
Lid geworden op: 06-05-2016 09:07

Re: Maart van Klaps

Bericht door mustang » 24-03-2021 14:11

Ik sluit me helemaal bij vos aan
Ook ik denk veel aan jullie en nu las ik nog op fb dat je van de trap bent gevallen fff

Het is nu mooi weer ik hoop dat jullie lekker naar buiten kunnen met de scootmobiel
Dikke kus 😘
Marga
Afbeelding
klapgymp
Site Admin
Berichten: 3426
Lid geworden op: 03-05-2016 14:04

Re: Maart van Klaps

Bericht door klapgymp » 26-03-2021 11:44

Hai Lieverds...

Het is zeker moeilijk maar te doen met wat slaap... Maar helaas is het vandaag weer raak.... :cry:
Vanmorgen was ie van de wereld, de wijkzorg die hem wast kon hem niet eens scheren, zo verward
en dan zegt ie tegen mij dat we spelletjes met hem spelen istie ontzettend kwaad... en vraagt ie
waar ik de vrouwen heb verstopt.. :roll: en zit er een auto in zijn broek... wat doet dat zeer zeg.
Hij had gisteren een slaappil gehad van de waakzuster, dat mocht maar ik denk yeah dat krijgt ie
niet meer maar ik denk, toch even koorts nemen (als ie mee wil werken dan).. en ja hoor weer bijna
40....
De dokter komt straks weer.. en ik.. ik zit er doorheen.. zit aan zijn zijde, want bang ben ik dat ie
valt... Ben zo verdrietig.....
Ik kreeg hem niet op bed.. hij werkte niet mee.. ik dacht ik blijf opgewekt en zei hallo jij moet naar
bed hé.. tot de dokter komt maar ik kan je niet tillen hé.. en meewerken deed ie dus niet... dus
ik een buurvrouw gebeld... mijn wandelmaatje.. ze was onderweg in de auto naar haar ouders maar
ze keerde de auto en kwam gelijk naar me toe.... vreemde ogen dwingen, we hebben hem in bed
getild met zijn tweeen.. ik nog een portie gejankt.. en toen haar weggestuurd.... ze was op pad
en daar hou ik ook rekening mee....
Ik hou rekening met iedereen pwfff... ik vraag me nu af of ik schoonzus op de hoogte moet brengen
of niet... :roll: die heeft al drie weken niet gebeld.. alleen los facebook contact..af en toe een
zinnetje.. *zucht*..

Over mezelf.. een week geleden heb ik mijn tomosbrommertje verkocht... oud dingetje maar het
heeft nog wat opgeleverd en daarvoor in de plaats heb ik een splinternieuw AGM bromfietsje
gekocht.... electrisch en een snor dus zonder helm.. heb maar gelijk duur gedaan en een koffer
achterop en een mand voorop... maar mennnnn wat gaat ie langzaam (25km) en ik ben 45/50 gewend
met de tomosbrommer.. hahaha... maar voor in de buurt is het prima... ik hoef geen haast te
hebben hé.. tenminste.. hmm..

Afgelopen woensdag zijn we nog saampies naar De Boet geweest.. wilde hij graag... en ik heb zijn
speciale kussen in de auto gedaan (ik had een helder moment) en dat scheelt enorm, hij heeft
onderweg geen last gehad en in de rolstoel(van de winkel) heb ik hem ook gelegd en daar kreeg
hij ook nog zo'n aanhangwinkelwagen dus kon ik weer plantjes halen....
Dus ik heb me suf geduwd, de rolstoel ging prima maar de aanhangwinkelwagen wilde me niet
terwille zijn dus af en toe stond ik daar te vloeken als een bouwvakker.. :mrgreen: :mrgreen:
een avontuurlijke rit was het wel... vijf plantenpotten rijker en vijf planten en drie vogeltjes
en we zijn tevreden...
Hij gaat er zo graag uit.. dus het is effe vogelen hoe en wat.... Nu maar weer afwachten wat er
gaat gebeuren... Ik bedenk me weer dat het weer vlak voor het weekend is... hoe is dat toch
mogelijk... :o

Lieve maatjes dikke kus van mij..
reinaert
Berichten: 63
Lid geworden op: 06-08-2017 23:42

Re: Maart van Klaps

Bericht door reinaert » 26-03-2021 22:48

O Carla, wat moet je toch allemaal meemaken! Afschuwelijk, dat verward zijn en ookfysiek is het zo zwaar. Gelukkig heb je een lieve buurvrouw. Zo iemand is onschatbaar in die moeilijke omstandigheden.

Schoonzus? Ach ja, erg geïnteresseerd schijnt ze niet te zijn en wat je ook doet of niet doet, het zal toch nooit goed zijn. Laat het maar afhangen van het ogenblik.

Knap van jullie samen hoor, die uitstap. Jammer dat de winkelkar niet meewerkte, maar het is toch maar allemaal gelukt 👏👍!

Ik hoop dat het naar omstandigheden toch een goed weekend wordt. We schijnen in elk geval een zonnetje te krijgen.

Ik denk aan jullie voor wat dat waard is. Probeer je haaks te houden (doe je, weet ik). Een hele dikke knuffel!
reinaert
Berichten: 63
Lid geworden op: 06-08-2017 23:42

Re: Maart van Klaps

Bericht door reinaert » 26-03-2021 22:49

O Carla, wat moet je toch allemaal meemaken! Afschuwelijk, dat verward zijn en ookfysiek is het zo zwaar. Gelukkig heb je een lieve buurvrouw. Zo iemand is onschatbaar in die moeilijke omstandigheden.

Schoonzus? Ach ja, erg geïnteresseerd schijnt ze niet te zijn en wat je ook doet of niet doet, het zal toch nooit goed zijn. Laat het maar afhangen van het ogenblik.

Knap van jullie samen hoor, die uitstap. Jammer dat de winkelkar niet meewerkte, maar het is toch maar allemaal gelukt 👏👍!

Ik hoop dat het naar omstandigheden toch een goed weekend wordt. We schijnen in elk geval een zonnetje te krijgen.

Ik denk aan jullie voor wat dat waard is. Probeer je haaks te houden (doe je, weet ik). Een hele dikke knuffel!
Plaats reactie