Maart van Klaps

een algemeen forum over dagelijkse beslommeringen en dieetleed
reinaert
Berichten: 63
Lid geworden op: 06-08-2017 23:42

Re: Maart van Klaps

Bericht door reinaert » 26-03-2021 22:52

Tjonge wat een ijver op deze site. Alweer twee keer geplaatst. De wereld op zijn kop: eerst vreet-ie hele lappen tekst op en nu plaatst hij twee keer. Zal wel aan mij liggen...
klapgymp
Site Admin
Berichten: 3426
Lid geworden op: 03-05-2016 14:04

Re: Maart van Klaps

Bericht door klapgymp » 30-03-2021 09:59

Leuk als alles meewerkt hé Voske.. hahaha..

Vrijdag zijn dingen in werking gesteld... Ik zit er doorheen... er komt twee keer extra zorg
voor de medicatie en dingen te overzien... ik kan ze bellen al is het voor een schone broek
de medicatie gaat er inmiddels zelf wel in maar voor mij vinden ze het fijner als ze kunnen
komen en zeker met oog op wat nog gaat komen..
Ik mag met de dokter praten om te spuien wanneer ik wil en voor nu houden we dat op
één keer in de week.. van thuishulp bij het schoonmaken nog niets gehoord, dat gaat
allemaal enorm lang duren.. heb al vier weken mijn badcel niet gepoetst omdat ik hem
niet te lang alleen kan laten.
Ik heb ook hulp geroepen bij de oncologische verpleegkundige of ze iemand hebben
vrijwilliger of zo om hem af en toe gezelschap te houden zodat ik een enkele keer
kan 'uitwaaien'.. dus dat even afwachten, ik weet dat ze haar moeite doet... en weet
de draadjes te vinden zegmaar... hopelijk gaat dat lukken..

Hij is soms helderder dan de andere keer.. hij valt enorm naar rechts, snapt er zelf niets van
maar ook wij niet. Houdt ondanks alles zijn humor alleen gaat het allemaal traag.. maar
de wijkzorg loopt met hem weg.. hij is ook één van de jongere...

Ilona wilde afgelopen zondag langskomen maar hij wilde het niet omdat het nog te
vlug was.. vrijdag had hij immers hoge koorts en was hij zo warrig als de pest...het
lijf krijgt klap op klap.

Met de nachtzorg ging het de afgelopen 4 nachten niet goed.. hadden zo'n tuthola met
een luide stem.. ze wil tuttelen en rené rechttrekken enzo.. maar dat werkt niet..
Hele rare verslagen ook... ik slaap gelijk niet goed in de nacht... had het aangegeven
na de eerste nacht en de verslagen blijven raar (ik kan ze online lezen)... Dus gisteren
is de bom gebarsten en ik was boos op haar... heel boos... en zodoende heb ik niet
geslapen vannacht... de zorgcoach had bij haar hetzelfde gevoel dus het lag niet aan
mij.. want ik ben veel boos en heel verdrietig om dingen dus ik denk dat ik het misschien
niet goed zie... maar zei benoemde dingen precies zoals ik het voelde... dat is weer
een opluchting .

Ben ook boos op schoonzus... gisteren gevraagd of ze wilde oppassen in de ochtend omdat
ik een vroege afspraak had bij de dokter en boodschappen moest doen... kwam ik terug
zei René (hij was heel helder gisteren).. dat hij zei .. zo nu tijd voor koffie... en dat niemand
reageerde zodat hij het zelf maar ging zetten.. :roll: :shock: en dat ze in slaap viel
tegenover hem... en voor het weggaan weer zitten zaniken over de schuldsanering en
de rekening van mam.... en of ik en'/of met René wilde doen anders kan er niet meer
bij het geld gekomen worden.. :shock: :? en ik wil dit helemaal niet maar durf het niet
meer te zeggen... ben zo zat van gezeik...en René is minder 'bij' voor dit soort dingen...

pffff... gezeik... hopelijk wordt ik nog wakker :mrgreen: :D :roll: vandaag...
zou wel fijn zijn ... hahaha...


Dikke knuffels... kom op jongens.. ik wil ook leuke dingen lezen al heb ik ze zelf
niet te melden...
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

Re: Maart van Klaps

Bericht door diab » 30-03-2021 13:31

Goed van je dat je aangeeft dat het met deze nachtzuster niet botert, dat kan gebeuren en kennelijk ligt het niet aan jullie.
Maar waar ik me meer over opwindt is je schoonzuster wat een etterbak is dat zeg! Die zou ik dus niet meer bellen als je 'oppas' nodig hebt, je hebt er niks aan en ze probeert volgens mij op jullie gemoed in te werken vanwege haar financiële problemen die ze ook nog eens zelf veroorzaakt heeft. Kennelijk denkt ze dat er bij jullie wat te halen valt en dat jullie het op kunnen lossen. Alsof je liggende gelden hebt, en ook al zou dat het geval zijn dan is het nu nog de tijd of plaats om het daar over te hebben. Je hebt wel wat anders aan je hoofd. Hou je poot maar stijf op dat gebied, ze zoekt het maar uit.
Hopelijk krijg je gauw weer een andere nachtverpleging en krijg je wat hulp in het huishouden. Het is niet erg om een beetje te blijven scharrelen in huis maar ik begrijp dat je hem niet te lang alleen beneden wil laten en een badkamer kost toch altijd wat extra tijd.

XXX
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
klapgymp
Site Admin
Berichten: 3426
Lid geworden op: 03-05-2016 14:04

Re: Maart van Klaps

Bericht door klapgymp » 31-03-2021 11:34

Er is een reactie gekomen van het wijkteam , lekker hoor.. moet je vragen beantwoorden hoe lang je denkt dat je
man nog leeft en alle mankementen die hij heeft en jezelf heeft.. :shock: , ik vindt dat zo erg zeker omdat hij
naast me zit.. pfff... Een indicatie komt er na een doktersverslag maar daar gaat weer veel tijd overéén.. maar
ze kunnen een voorlopige indicatie van maken van ongeveer een half jaar en dat moet dan sneller gaan maar dat
is al door mij ondertekend en teruggemaild en door hun wordt het naar het WMO gestuurd..

Binnenkort gaan we kennismaken met Jan.. een persoon die misschien een enkele keer op René kan letten
zodat ik even een boodschap oftewel even naar een winkel gaan gaan en niet na hoef te denken, ik hoop
dat dat een beetje klikt zodat ik me veilig genoeg voel...

Gisteren in de tuin gerommeld en ook even gelopen met de buurvrouw, ik moet dat aanvoelen.. gisteren
voelde dat goed.... ik kies dan toch even voor mezelf..ipv de badkamer soppen.. al moet dat gebeuren..


Iedereen wordt kwaad als ze dit zo horen.. ik ook, ben er klaar mee, bel niet meer niets.. ik vond het
sneu voor René.. heeft maar 1 zus en dan dat...
René zijn tante stuurt elke dag een berichtje enzo.. zo lief, had Ans gewild (mijn schoonmams).. had
haar ook verteld over mijn schoonzus.. en zo hoor je wel meer dingen).

Ze voegt niets toe, helpt niet.. en geld krijgt ze van mij nimmer nooit niet.. kan het immers zelf
gebruiken, heb de bank wel ff gemaild met één en ander aan vragen, wie weet wordt me iets
duidelijk... straks is ze illegaal bezig geweest... Tja jammer dan..
reinaert
Berichten: 63
Lid geworden op: 06-08-2017 23:42

Re: Maart van Klaps

Bericht door reinaert » 31-03-2021 12:29

Oef, Carla, alsof het allemaal nog niet erg genoeg is! En dan dat soort vragen, alsof je daar zou kunnen op antwoorden! Die bureaucratie is uitgevonden door een robot waarschijnlijk! Ik hoop dat je gauw andere nachthulp krijgt ( dit valt niet echt onder het hoofdje ”hulp”) en dat het klikt met die Jan. Dat zou voor jou toch al een hele verlichting zijn.

Je schoonzus, ach ja... links laten liggen voor eens en a,tijd, maar wel haar financiële gangen natrekken natuurlijk. Ook wie dom is, kan wel eens ”vindinvrijk” blijken.. wat een sores!

Gelukkig is er nog de tante, zo heb je toch nog iemand in de fami,ie die om Rene geeft. Lopen met de buurvrouw hoor, dat is volgens mij belangrijker dan een spic en span badkamer. Heilzamer voor jou.

Tja. Ik ’an maar weer niets zeggen dan het gewone: ik denk aan jullie. Ik weet dat het niks vermag, maar zo is het. Ik wens je veel uithoudingsvermogen enkracht, ik zet speciaal m’n hoed op (roze strooien zonnehoed) om hem voor je af te kunnen doen. Een dikke knuff!
klapgymp
Site Admin
Berichten: 3426
Lid geworden op: 03-05-2016 14:04

Re: Maart van Klaps

Bericht door klapgymp » 01-04-2021 20:30

Twee nachten goed geslapen, vannacht is deze lieve stille surinaamse jongedame voor het laatst, morgenavond weer iemand anders...
Ik ben blij dat ik mijn waffel open heb getrokken, voor René geldt nu gewoon
Hij mag alles, niet dwingen etc.. ik heb
dingen op papier gezet, duidelijker kan het niet toch🤔🤔🤔

Morgenmiddag komt Jan, hij is bekend met de palliatieve zorg/vrijwilliger, hij was timmerman 67 jaar maar dat zou je hem niet geven.
Twee uurtjes.. ik heb een afspraak gemaakt bij de action in Zaandam 😎joepie, triest toch 20 minuten hahaha maar het maakt me niet uit, het is gewoon even eruit zonder dat ik denk snel snel snel... Toch nodig...

Die roze zonnehoed 😁😅 hoe fleurig , zou hem willen lenen 😁😅
heideroosje
Berichten: 988
Lid geworden op: 04-05-2016 22:51

Re: Maart van Klaps

Bericht door heideroosje » 03-04-2021 15:19

een goede nachtrust is goud waard nu....fijn dat er nu iemand komt zodat je even je zinnen kan verzetten...ik hoop echt dat het goed klikt met Rene ....
geniet van je uitstapje want dat heb je soms echt nodig...

dikke knuffel vanaf hier
liefs Roos
mustang
Berichten: 1734
Lid geworden op: 06-05-2016 09:07

Re: Maart van Klaps

Bericht door mustang » 04-04-2021 20:53

Heel goed van je om aan de bel te trekken van die nachtzuster daar erger je eigen alleen maar aan
Nee zo iemand als je buurvrouw die is super goed voor je 🥰

Ik hoop dat het goed klikt met Jan en René dan kan jij ook gerust ff op pad al is het maar naar de action

En je schoonzus ja !,,, geen woorden voor 😡

Hopelijk krijg je vanaf nu alleen maar lieve mensen over de vloer waar je echt wat aan heb

Een dikke knuffel 😘
Afbeelding
Plaats reactie