1 MAART

een algemeen forum over dagelijkse beslommeringen en dieetleed
mustang
Berichten: 1734
Lid geworden op: 06-05-2016 09:07

Re: 1 MAART

Bericht door mustang » 24-03-2021 14:26

Superleuk zo n Nieuwe frisse slaapkamer ach we moeten toch wat in deze saaie tijd ?
Als hij klaar is wil ik wel wat foto’s zien 😀

Ja het is inderdaad vervelend een leesbril ik ben hem ook altijd kwijt maar voor veraf zie ik alles nog goed ( gelaserd ) en toen was ik blij dat ik geen bril of lenzen meer op hoefde

Gr marga
Afbeelding
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

Re: 1 MAART

Bericht door diab » 29-03-2021 16:05

'Terug naar de citroen'....Het klinkt als de titel van een gekke roman, maar in werkelijkheid is het het feit dat ik weer terug ben naar de halve citroen, uitgeperst, in de ochtend en als ik het in huis heb ook een halve grapefruit. De andere helft neemt Pim. Het beviel me destijds goed, ik voelde me er volgens mij fit bij en slecht kan het al helemaal niet zijn.
Net zoals ik vanaf nu ook weer verse gember in huis heb voor een dagelijkse kop thee daarmee, ik vergat alleen de verse munt dus dat moet ik nog halen.
Afgelopen mid-week waren wij in Zeeland op Zeeuws Vlaanderen in een 'BeachLodge', en we hadden mazzel met het weer want het was droog, op sommige momenten zelfs heel aangenaam in de zon met alleen een dik vest. Er stond ook, behalve op donderdag, nauwelijks wind wat ons verbaasde want ik dacht dat het in Zeeland altijd waaide net als in Flevoland maar kennelijk heb je daar minder last van zo vlak achter de duinen. We hebben heerlijk gewandeld en getourd en wat sightseeing gedaan en verder gewoon lekker ontspannen met af en toe een spelletje, een spannende film of een puzzeltje. Ik had me voorgenomen om persé niet te koken die dagen en dus hebben we een en ander besteld en afgehaald of laten bezorgen, dat ging prima, soms viel het wat tegen maar over het algemeen was het prima. Voor het ontbijt had ik wel wat mee genomen en we hadden een combi-oven tot onze beschikking dus met een paar afbakbroodjes kom je er dan wel.
Gemiddeld per dag zo'n 8 kilometers gelopen, dat is niet extreem veel, alhoewel Bob daar mogelijk anders over denkt, maar voor dat ik nog maar 8 weken geleden nog 2 gebroken voeten had leek het me toch heel redelijk.
Vrijdagmiddag moest ik voor controlefoto's bij de orthopedisch chirurg terug en alles gaat voorspoedig. Ze verbaasde zich er over dat ik na 4,5 week al weer een paar gewone schoenen aan kon en dat ik nauwelijks pijn heb ervaren, maar ik denk dat ik pijn meer als 'ongemak' ervaar dan als echt pijn, het loopt uiteindelijk toch als een soort rode draad door mijn leven.
Vanmorgen heb ik ook wat zomerschoenen en sandalen aan geprobeerd en ook die lijken allemaal goed en lekker te zitten dus echt iets nieuws heb ik niet nodig, maar dat zeg ik natuurlijk niet tegen Pim, hahaha.
Ondertussen hebben we alle materialen binnen voor de bovenverdieping qua behang en vloeren dus komend weekend gaan we de slaapkamer strippen van kastjes en planken en eens kijken of het behang er af gaat. Uiteraard moeten dan gordijnen enzo er ook af.
De afgelopen weken ben ik overigens niet heel erg fit, al zou je dat misschien aan bovenstaand verhaal niet zeggen, maar er broeide toch wel weer wat aan ontstekingen. Met name mijn vingers en handen zijn erg pijnlijk en ik had een paar enorme onderhuidse ontstekingen(Hydradenitis Supprativa) en daar kun je je erg beroerd van voelen, tot misselijk en afgemat. Dus heb ik besloten om een korte kuur van Prednison te doen en dat leek vrij direct te helpen. Ik neem nu nog een lage dosis tot eind van de week en dan zit de 10-daagse kuur er op en dan hopen dat dat weer voldoende was voorlopig. Daarom dus ook weer terug op de citroen, geen suiker en snoep meer en opletten op de koolhydraten al laat ik toch mijn aardappel en boterham niet staan maar dat zijn dan in ieder geval de langzame kh's.
Morgen kan ik eindelijk naar de kapper, even de dode punten er af en wat modelleren is genoeg.
En dan donderdag naar de pedicure, ook geen overbodige luxe na 10 weken hè.

Ik wens jullie weer een fijne week, geniet de komende dagen lekker van het weer, vanaf donderdag wordt het weer herfst beloven ze!
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
klapgymp
Site Admin
Berichten: 3426
Lid geworden op: 03-05-2016 14:04

Re: 1 MAART

Bericht door klapgymp » 31-03-2021 11:19

Muntthee is wel lekker.. aan de citroen of zo waag ik me
niet meer aan, ik.
Ik bedoel, ik moet wakker worden niet samentrekken
hahaha..

De foto's zagen er leuk en gezellig en vooral zonnig uit
Mooie omgeving om te wandelen..
e hebt best veel gelopen met je nieuwe voeten vindt ik
hoor, maar goed dat het met de voetjes goed gaat, alleen
maar positief..

Je moet nooit zeggen dat je iets niet nodig hebt hé.. dat
is het domste wat ik ooit gehoord hebt hahahaha..

Hmm.. herkenbaar die onderhuidse ontstekingen.. ik vindt het
meer lastig dan dat ik er last van hebt maar het is wel
iets wat terugblijft komen op de rotste plekken.

Ik ben nieuwsgierig naar de verse slaapkamer.. veel succes..

Veel succes bij de pedicure..
mustang
Berichten: 1734
Lid geworden op: 06-05-2016 09:07

Re: 1 MAART

Bericht door mustang » 04-04-2021 21:05

Nou ik vind datje toch ver loop hoor fijn voor je
Zeeuws Vlaanderen altijd leuk om naar toe te gaan ben je ook in sluis weesten
kijken ?
Prachtige stranden met weinig bebouwing
Ik zag een foto op fb je ziet er goed uit zeg !!
Al weet ik niet wat je van binnen voelt hè
maar een korte kuur van de pretnison doet gelukkig weer goed werk
Afbeelding
Plaats reactie