Februari zonder vastenavond

een algemeen forum over dagelijkse beslommeringen en dieetleed
Plaats reactie
mustang
Berichten: 1734
Lid geworden op: 06-05-2016 09:07

Februari zonder vastenavond

Bericht door mustang » 05-02-2021 16:49

Nee geen boerenkielen van de zolder dit jaar wel de vlag opgehangen en het nieuwe carnavalsliedje gekocht en de koffer met hoedjes staat in de kamer daar mogen Femke en Eva mee spelen

Verder geen nieuws vanuit bergen op Zoom
Behalve dat mijn zwager voor de tweede keer Corona heeft gehad de eerste keer is hij naar de boot gegaan om mijn zus te beschermen nu waren ze wel apart gaan slapen eten enz maar helaas ze heeft het nu ook gelukkig in de milde vorm

Mijn man en ik hebben allebei zo n stappen teller horloge samen lopen we veel maar mijn man is fanatieker die gaat zelfs wandelen als het regent nee dan blijf ik lekker thuis šŸ”
Waarschijnlijk kan de slee van zolder voor de meiden ik ben benieuwd
Of er veel sneeuw ga vallen

Gr marga
Afbeelding
heideroosje
Berichten: 988
Lid geworden op: 04-05-2016 22:51

Re: Februari zonder vastenavond

Bericht door heideroosje » 05-02-2021 19:02

balen....he Marga.....geen vastenavond.....normaal gesproken is de zaterdag voor carnaval Kinkeluten avond .....een groots pre carnavals feest....maar helaas ook die gaat niet door.....wel een soort van digitale met veel muziek en beelden van de afgelopen 10 jaar....onze kinderen vind het ook jammer dat dit niet door gaat maar goed het is niet anders......de vlag gaat wel uit volgende week en de kindjes trekken toch hun pakjes aan hoor als het carnaval is....al is het maar voor de foto :)

ik heb ook een mi fitband om en probeer altijd de 10.000 stappen te halen.....9 van 10 keer lukt me dat wel want ik moet altijd met ons wieske wandelen en ik probeer 's ochtends de grote ronde te doen zoals we dat hier noemen en dan heb ik al de helft te pakken alleen als het echt giet dan loop ik het tot de helft.....ons hondje houdt ook niet zo van nat dus die wil dan ook snel terug.....en dan haal ik het niet zover....

beterschap met je dochter en schoonzoon....hopelijk knappen ze snel op en worden de kindjes niet ziek

fijn weekend
liefs Roos
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

Re: Februari zonder vastenavond

Bericht door diab » 06-02-2021 12:06

Inderdaad jammer dat het carnaval niet door kan gaan maar ja dat is met alle festiviteiten momenteel zo. Ik hoop ook dat iedereen zich aan de regels houdt en we niet over 2 weken horen dat alles nĆ³g veel langer dicht moet omdat de besmettingen weer op lopen.
2 x Corona, dat hoor je niet zo veel, hopelijk is het nu zo dat je zwager nu goede afweer heeft opgebouwd.
Ik heb gisteren ongeveer 3500 stappen gezet, niet slecht met 2 gebroken voeten toch?

Fijn weekend!
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
reinaert
Berichten: 63
Lid geworden op: 06-08-2017 23:42

Re: Februari zonder vastenavond

Bericht door reinaert » 06-02-2021 16:13

Ja, het is voor veel mensen wel een domper, geen carnaval. Maar vorig jaar is dat niet goed afgelopen, dus liever een keertje overslaan. Noodgedwongen. Ook hier wordt ergejammerd, niet in Mechelen, maar in Limburg en in Aalst en in Binche en Stavelot en La Louviere, ho maar. Maak er maar van wat er van te maken is, de meiden zullen het ook thuis en bij oma wel leuk vinden. En in feite vieren we toch alle dagen carnaval op straat he, met onze maskers ( mombakkessen zijn het, er bestaat een grote variatie :roll: .

Mij vind je ook niet gauw op straat als het regent, nu ik geen hond meer hoef uit te laten, is het alleen bij grote nood, geen brood in huis bv., dat ik me laat natregenen. Maar zo tikken de stappen niet aan natuurlijk. Maar goed, vorige donderdag toch een flinke wandeling gemaakt met dochterlief, dat is al beter dan niks. Toen was het zacht en zonnig, je zou zo gedacht hebben dat het al lente was. knap van roos he, die 10.000 stappen, misschien moesten we maar een voorbeeld aan haar nemen.

Hopelijk is de tweede besmetting niet te ernstig voor je zwager. Ik zou er ook niet op uit zijn het een tweede keer mee te maken...

Vier toch maar carnaval zo goed en zo kwaad als het gaat. Sfeer maak je ook gedeeltelijk zelf.

Fijn weekend!
klapgymp
Site Admin
Berichten: 3426
Lid geworden op: 03-05-2016 14:04

Re: Februari zonder vastenavond

Bericht door klapgymp » 08-02-2021 16:06

Het klinkt niet leuk maar alles wat leuk is mag gewoon niet.. geen festival, geen carnaval, geen songfestival euhm..
er mag gewoon haast niets.. om te janken toch maar we weten wel waarom het is en dat is het belangrijkste...

Je hebt gelijk hoor, als het regent hoef je niet te lopen hahaha..en ach als hij ook alleen kan en wil lopen kan
hij gelijk boodschappen voor je meenemen ;) :lol: :lol:

knuffel voor jou..
mustang
Berichten: 1734
Lid geworden op: 06-05-2016 09:07

Re: Februari zonder vastenavond

Bericht door mustang » 14-02-2021 21:01

14 februari vandaag is mijn moeder jarig 78 alweer ,
Ze wilde zo graag dat we met zou n Drieƫn kwamen ( zusjes )
Ik had er mijn bedenkingen bij maar we hebben haar zelf in de uiterste hoek van de kamer gezet
En mocht daar niet vandaan komen en mijn zussen ook ver van elkaar ,ik heb de koffie enz ingeschonken
Het was erg gezellig ik had ons Ankie al vier weken niet gezien

Ze geven morgenochtend ijzel eigenlijk moet ik morgenochtend werken maar ik heb net die meneer gebeld , dat ik smiddags kom dat lijk me verstandiger

Verder niet veel beleefd de laatste tijd ook niet veel gelopen met die sneeuw ,Mark wel die loopt nu elke dag 10 kilometer šŸ˜² hij is helemaal in de ban van zijn i watch Ik krijg straks nog een slanke man
Als de sneeuw weg is zal ik ook maar weer eens mee gaan want hier gaat de weegschaal bijna over de tachtig en vrijdag moet ik bloedprikken voor de jaarlijkse controle

Iedereen een fijne avond gr Marga
Afbeelding
klapgymp
Site Admin
Berichten: 3426
Lid geworden op: 03-05-2016 14:04

Re: Februari zonder vastenavond

Bericht door klapgymp » 15-02-2021 08:39

Je man heeft de smaak te pakken, maar ach wel leuk toch, gewoon meedoen en dan wordt je ook
een 'den'.. ;).
Ik moest naar het ziekenhuis maar ik heb maar afgebeld, ze glibberen hier al de straat uit en dat
ziet er doodeng uit..pwff..

Succes vanmiddag..
heideroosje
Berichten: 988
Lid geworden op: 04-05-2016 22:51

Re: Februari zonder vastenavond

Bericht door heideroosje » 15-02-2021 10:38

wat goed van je man dat hij ondanks de sneeuw blijft lopen....misschien een hondje aanschaffen dan moet je vanzelf...
ik kom nu inderdaad veel "vreemde"mensen tegen in de polder als ik met ons wieske loop.......want aangezien Jac gauw buiten adem is moet ik toch 3 x per dag met de hond naar buiten....het was vanmorgen wel erg glibberen want ik had mijn spikes niet onder mijn schoenen gedaan omdat ik dacht dat het wel meeviel....

ach gezellig toch dat jullie de verjaardag van je moeder hebben gevierd......daar heeft ze dan ook weer van genoten...
het is al zo moeilijk voor die oudjes....

hier houden we de bubbel ook intakt.......de kinderen en kleinkinderen komen en dat is eigenlijk ook teveel maar zolang er niemand klachten heeft komen ze toch allemaal.....vandaag eigenlijk carnavalslunch op de maandag met worstenbrood en snert en dat houden we hier in ere...... :shock:
reinaert
Berichten: 63
Lid geworden op: 06-08-2017 23:42

Re: Februari zonder vastenavond

Bericht door reinaert » 17-02-2021 12:15

Carnaval weer voorbij en ik hoop dat jullie er toch wat hebben kunnen van maken.

Wel leuk voor je moeder dat jullie er allemaal waren en voor jullie drie natuurlijk ook. Met de nodige voorzichtigheid kan er ā€veelā€... hoeveel mensen mogen jullie eigenlijk binnen ontvangen in Nederland? In Luxemburg is dat twee, maar hier in BelgiĆ« maar Ć©Ć©n, dat is wel heel weinig. En dan ook nog dezelfde. Heel soms licht ik daar de hand wel eens mee (verdubbel het tot 2). De huisregel is hier afstand houden en mondmasker zolang je rondloopt, voor eten of drinken of zittend praten mag het af. En samen eten gebeurt beneden aan de grote tafel, met een echte ā€kasteelafstandā€ er tussen.

Het wordt weer lente. Hopelijk kan er dan wat meer, buiten is tenminste de ventilatie in orde.

Wat knap van je man. Loop maar mee, beweging helpt ook voor de lijn. Ik maakte gisteren een flinke wandeling met dochterlief, het deed goed weer buiten te zijn. Ik kijk uit naar mā€™n nieuwe kameraad, dan wordt dat weer een verplichting. Maar ik oefen alvast, want met zoā€™n pup moet je geregeld de straat op...

Blijf gezond en geniet van de lente wanneer ze komt!
reinaert
Berichten: 63
Lid geworden op: 06-08-2017 23:42

Re: Februari zonder vastenavond

Bericht door reinaert » 20-03-2021 17:44

Gaat alles goed met jullie?

Liefs van vos ;)
Plaats reactie