O boy, februari al weer

een algemeen forum over dagelijkse beslommeringen en dieetleed
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

Re: O boy, februari al weer

Bericht door diab » 16-02-2021 10:24

Vanmorgen wakker geworden met een enorme hoofdpijn maar met 2 koppen koffie en 2 paracetamol trek ik daar nu wel wat van bij. Rustig aan bewegen.
Ondertussen ben ik een boodschappenlijstje voor Pim aan het maken. Ik probeer altijd voor een dag of 4 vooruit te denken, zodat hij niet te vaak naar de supermarkt hoeft, qua tijd en virus toch beter.
De voetjes gaan heel goed. Rechts is sowieso prima al zal het aangroeien van de botten en breukjes nog niet compleet zijn vooral qua hardheid enzo, het voelt als heel normaal en ik heb met die al even een paar normale schoenen geprobeerd. Ik durf ze er nog niet in te wringen want daarmee maak ik het misschien stuk. Links is gevoelig maar daar is ook meer aan gebeurd. Daarlijkt het qua tenen ook wel zoals rechts te zijn, maar de middenvoetsbeentjes liggen mogelijk nog niet allemaal op hun plaats. Donderdag wordt het weer opnieuw ingetaped, ik hoop dat ik de gelegenheid krijg om ook even de nagels te knippen want dat groeit gewoon door en dan die strakke tape erover geeft wel wat druk ook nog en irriteert.
Nog een paar dagen wachten en dan kan ik ook weer buiten een rondje maken, dat risico kon ik met de sneeuw en ijs niet nemen.
Afgelopen zaterdag wel een wandelingetje gemaakt aan de arm van Pim want ik werd bekant gek van het binnenzitten.
Ook voor Lon in Portugal begint het allemaal wat zwaar te worden met de lockdown en maatregelen. Het weer begint daar leuk te worden en ze wandelt wel als het kan maar stranden en parken zijn dicht en je mag dus nergens gaan zitten. Je moet in beweging blijven dus. Ze kan dus ook niemand ontmoeten, ik vind het zo sneu maar ze is niet de enige, al is dat een schrale troost.
Ik heb wel respect voor d'r want ze kookt dagelijks een hapje voor zichzelf en dan ook nog met smaak en aandacht en erg gezond, ik geloof dat ik minder goed voor mezelf zou zorgen op dat gebied. Alleen koken en alleen eten lijkt me erg ongezellig.

Hoe dan ook, we zullen er een x van af komen toch?

Fijne dag!
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
reinaert
Berichten: 63
Lid geworden op: 06-08-2017 23:42

Re: O boy, februari al weer

Bericht door reinaert » 17-02-2021 11:35

Wat heerlijk dat het goed gaat met de voetjes! Binnenkort is het allemaal verleden tijd en kun je weer dansen... er zal sel begrip zijn voor korte nagels toch?

Ja, voor jonge mensen is het ook zwaar, op die leeftijd behoort je sociale leven niet op een laag pitje te staan of helemaal weg te vallen (bedenking: wanneer wel eigenlijk?) en dat wandelen ook nog eens "uitputtend” gemaakt wordt, is ook al niet leuk. Dat was hier in de eerste lockdown ook zo, lekker op een bankje in het zonnetje zitten, was er niet bij. Heel goed van haar, dat koken. Ik weet uit ervaring dat het een eentonige bedoening wordt, als het altijd alleen maar voor jezelf is. 👏 voor je dochter!

Goed dat jullie Carla en Rene even kunnen bezoeken. Carla heeft er vast heel veel aan en hopelijk Rene ook. Moeilijk dat het zo op en neer gaat... voor allebei. Carla,is ongelooflijk dapper en Rene op zijn manier ook, al is de opstandigheid klaarblijkelijk nog niet geweken. Jammer, want misschien zou hij daar baat bij hebben. Maar mensen zijn mensen, die verander je niet zomaar.

Ik wens je nog een goede hersteltijd en fijne dagen. Als het goed is, kun je tegen het eind van de week vast weer in je zonnehoekje
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

Re: O boy, februari al weer

Bericht door diab » 19-02-2021 13:45

Eind van de week alweer, het weer is aangenaam en wordt nog beter, mijn huisje is bijna weer 'weekend-proof' en ik heb een cake gebakken dus het ruikt ook nog eens lekker. 'Arbeidsvitaminen' op Radio 5 op, dat bestaat al 75 jaar en ze draaien nu zo ongeveer van alles van toen en recent.
Net binnen met een rondje met Bob en zo de klusjes even afmaken.
Gistermiddag weer nieuwe tape om de tenen gekregen, het gaat nog steeds goed. Ze heeft de tape weer wat strakker gezet in de juiste richting en dat voel je dan goed. Zef dacht ik thuis nog een stukje er op te zetten om 1 teen toch wat meer richting de andere te zetten maar na een kwartier deed dat zo zeer dat ik het losser moest zetten en na nog een kwartier moest het er echt af! Voor het eerst echt serieus pijn gehad er aan en ook nog aan de voet die sowieso al geen pijn deed. Maar gelukkig heeft het zich weer gesetteld. Mooi.

Vanmorgen belde René met via Messenger, fijn om hem even live te zien zo, hij was helder en nuchter zoals hij altijd is.
Afgesproken dat we morgen even daar heen gaan. Uiteraard bel ik vantevoren want vandaag kan een goede dag zijn, dat kan morgen zomaar anders zijn. Maar we gaan natuurlijk niet alleen voor René, misschien meer nog voor Carla. Bob gaat gezellig mee, wie weet zit er nog een wandelingetje in, evt dat Pim René in een rolstoel wel vooruit kan duwen.

Vanavond zuurkoolstamppot met spekjes en rookworst, daar maak je me altijd blij mee.

Fijn weekend!
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
reinaert
Berichten: 63
Lid geworden op: 06-08-2017 23:42

Re: O boy, februari al weer

Bericht door reinaert » 19-02-2021 17:09

Was je een beetje eigenwijs ;) ? Wat fijn dat het met de voetjes zo goed gaat! Vooral houden zo! Alweer een rondje met Bob, moet dat nog steeds met de klossen of ben je daar al van verlost? Hoe dan ook knap đź‘Ź.

Hopelijk heeft Rene morgen ook een goede dag, het zal hen allebei deugd doen jullie te zien. En met dit mooie weer is een uitje nooit weg. Hopelijk vinden jullie een rolstoelvriendelijke route.

Yummie, ik vind jouw avondgerecht altijd feest. Maar ik heb het vanavond lekker makkelijk. Was even theedrinken bij dochter en die had gisteren macaroni met ham en kaas gemaakt voor een weeshuis. Ik heb dus lekker nog een wezenportie meegekregen, alleen nog wat extra kaas erop en in de oven, klaar. Take away, haha!

Geniet van het weekend en het fijne weer!
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

Re: O boy, februari al weer

Bericht door diab » 20-02-2021 10:55

Ja Vos, die klossen moet ik de komende 4 weken nog wel gebruiken omdat die voorkomen dat ik de voet afwikkel. Ik mag tegen die tijd wel proberen of ik een paar ruime maar stevige schoenen aan kan. Maar het went, ik loop best lekker, ik zie er alleen uit als een pinguin.
En ja! Ik was eigenwijs, hahahah, heb ik anders nooit ;)
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
reinaert
Berichten: 63
Lid geworden op: 06-08-2017 23:42

Re: O boy, februari al weer

Bericht door reinaert » 20-02-2021 14:45

Ik geloof je op je woord wat eigenwijzigheid betreft :lol: . Wat goed dat het zo evolueert en dat je toch aan de klossen gewend bent. Hoe je er uitziet, a h als er niks anders is om je zorgen over te maken, is dat natuurlijk belangrijk, maar nu moet je maar denken "comfortabel genezingsproces voor alles”! En een mens die er uitziet als een pinguin, ach ’t is weer eens wat anders. Zeker nu de slipjassen in horeca en klassieke concerten hoe langer hoe meer verdwijnen’ is het wel origineel. Maar ik kan me voorstellen dat het een feestelijke dag zal zijn als het niet meer hoeft.

Geniet van de lente en het weekend!
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

Re: O boy, februari al weer

Bericht door diab » 22-02-2021 14:42

Maandag.
In plaats van het gebruikelijke maandagse huishouden nu eens wat anders. Weliswaar de bedden verschoond maar buiten dat wat kasten in de garderobekamer aan het leeghalen en opruimen. Heel veel boeken(eigenlijk zo goed als alles) worden eind van de dag al opgehaald. De jeugd- en kinderboeken staan op de diverse FB-sites en dan morgen ga ik verder met de spellen uit te zoeken.
Zo kan ik de kasten weer gebruiken voor andere dingen die voorlopig dan nog niet weg hoeven zoals fotoboeken.
We willen dit jaar de bovenverdieping onder handen nemen en dat kan alleen als er eerst geruimd wordt.
Zaterdag bij Carla en René. Heel lang kon je aan René niet echt zien dat hij ziek is, alleen mensen die wat meer observeren misschien maar het is nu onmiskenbaar duidelijk, deze man is ziek en je ziet ook welke ziekte hij heeft.
Hij doet erg zijn best maar zit eigenlijk wat te knikkebollen, hoort wel alles maar is te moe om te reageren volgens mij. Soms praat hij wat verward maar dat komt omdat er toch van alles door zijn hoofd gaat denk ik. We hebben nog een poging gedaan om een rondje om te gaan met de rollator, dat wilde hij wel proberen maar het was geen succes.
Voor Carla is het natuurlijk megazwaar. Zowel qua zorg als emotioneel natuurlijk.
En aan de ene kant wil je dan het bezoek niet te lang laten duren, aan de andere kant wil je ze ook niet zo achter laten dus maar een 'middenweg' gekozen.
Gisteren zijn we naar de dijk in Almere gereden, daar is een lange pier waar je een goede wandeling kunt maken en het is er dan niet echt druk want je kunt wel naar het strand rijden maar de p-plaatsen zijn daar op mooie dagen megadruk en door het zand op de klossen lijkt me erg zwaar ook. En zo langs het Ijselmeer met zeilboten en vliegers is het ook leuk en je vangt natuurlijk de zon. In het bos loop je in het donker en dat was nou juist niet de bedoeling.
Ik wens iedereen weer een fijne week!
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
reinaert
Berichten: 63
Lid geworden op: 06-08-2017 23:42

Re: O boy, februari al weer

Bericht door reinaert » 27-02-2021 15:33

’t Is weer gedaan met de lente, tenminste met de temperaturen, de lente zelf laat zich niet tegenhouden natuurlijk. Gelukkig maar.

Er lijkt mij niks mis met het IJsselmeer hoor, ’t is dan nu wel een "binnenzee", maar dat kan je van meerdere zeeën zeggen, laten we zeggen dat de Afsluitdijk een speling des mensen is. Zeilboten en vliegers doen toch denken aan het ruime sop.
Met klossen in het zand? Lijkt me ook niks.

Ook al was het misschien een kort bezoek, het geeft toch altijd wat afleiding en dat lijkt me heel goed, vooral ook voor Carla. De emotionele zorg waar ze nu doorheen gaat, is niet niks, een aandachtige aanwezigheid kan dan deugd doen.

Opruimkriebels, ik wou dat ik ze ook had... nu ja, in Mechelen is nog niet veel op te ruimen natuurlijk (tenminste niet in de zin van weggooien of een tweede leven gunnen), maar in Lux zal ik er toch eens moeten aan beginnen. Ik heb daar veel te veel bedlinnen, maar goed, dat kan gedeeltelijk naar oudste, die hebben een appartement gekocht aan zee, die heeft al laten weten dat het van pas zal komen. Des te beter.

Vandaag is het hier in Mechelen kouder dan in Luxemburg, maar ik heb toch maar een frisse neus gehaald. Ik moet het een beetje opbouwen voor de nieuwe hond komt he, ook al duurt dat nog enkele maanden. Als. Maar conditie opbouwen kan nooit kwaad...

Geniet nog van wat van het weekend overschiet!
Plaats reactie