2021, maand 2

een algemeen forum over dagelijkse beslommeringen en dieetleed
reinaert
Berichten: 63
Lid geworden op: 06-08-2017 23:42

2021, maand 2

Bericht door reinaert » 02-02-2021 11:16

Goede morgen, stille maatjes!
Vat dat vooral niet op als een verwijt he, want ik merk dat ik deel in de stilte. Er gebeurt nl. niks, behalve elke dag hetzelfde. Dat is natuurlijk bij iedereen zo, dus schrijfstof is er zeker niet in overvloed, oef!

Ik ben benieuwd hoe het met diab gaat, nu er zo uitgebreid aan haar gesleuteld wordt. En of Carla en Rene het een beetje kunnen bolwerken. Net als roos denk ik elke dag aan hen. En ook hoop ik dat in Portugal alles goed gaat met Lon en haar oma, nu het virus daar alweer zo raast.

Vandaag is het 2 februari, in België heet dat "lichtmis". Het eerste deel van dat woord verwijst naar het feit dat je nu echt begint te merken dat de dagen lengen, maar op een grijze, natte dag als vandaag, zie je het toch vooral ’s avonds. Want ik kon in de woonkamer, waar toch flink wat raam is, pas een half uur geleden het li het uit doen. 2 februari betekent ook pannekoekendag, maar ik was lui en heb bij de bestelling van gisteren voorgebakken pannenkoeken besteld. Ik vind het zo’n gedoe, pannenkoeken bakken voor mezelf en iemand uitnodigen is er nu niet bij.

Verder lijkt de ene dag hier op de andere, zoals bij iedereen. De eenzame dagen rijgen zich aaneen tot een soort rozenkrans met meer doornen dan bloemen, maar gelukkig bestaan er wel moderne communicatiemiddelen. Verder is de enige afleiding een aantal tandartsbezoeken, want ik heb nog steeds problemen met mijn gebit. Het past helemaal niet meer en nu wordt er donderdag een nieuwe afdruk gemaakt. Op hoop van zege, het is nu alweer dan een jaar dat ik daarmee problemen heb. Ook een punt waarop ik het virus verwens: eerst was er vertraging omdat de tandartsen moesten sluiten, daarna kreeg ik zelf covid en mocht in het ziekenhuis de prothese niet in doen. Dus is nu mijn mond zo veranderd dat er een nieuwe afdruk moet gemaakt worden. Hopelijk is het eind van de ellende nu binnenkort in zicht. Het zal een hele verademing.ing zijn weer toonbaar te zijn. Gelukkig is dat vanwege de maskerplicht toch nog altijd het geval in het "openbare leven".

Ach, hopelijk komt er binnenkort kort een eind aan de grijsheid en kondigt de lente zich aan. Dan ziet het er allemaal wat kleuriger uit en leeft het wat gemakkelijker. Ik hoop eind maart weer naar Lux te kunnen gaan, o.a. met de illusie dat dat nog vroeg genoeg zal zijn om de tuin in toom te houden. Wish me luck!

Ziezo, dat was het weer, ik zal maar weer eens een flinke pan soep maken, kleur en troost in donkere dagen en nog gezond ook.
Blijf allemaal gezond en bezit je ziel in lijdzaamheid. Ooit komt het weer goed!

Liefs van vos ;)
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

Re: 2021, maand 2

Bericht door diab » 03-02-2021 13:30

Hmm inderdaad weinig licht momenteel buiten, het zonnetje laat zich wel heel weinig zien momenteel.
Ik hoop dat je gebit snel weer goed zit, lijkt me erg irritant als dat niet lekker zit en functioneert.
Het zijn inderdaad saaie dagen, er gebeurt niet veel. Je kunt zomaar blij zijn met de afleiding van een operatie of zo iets ;)
Zie jij nu wel je dochter regelmatig of mag je helemaal niemand zien of ontvangen?
We moeten nog maar volhouden, het zal toch wel een x weer een beetje normaal worden?

Fijne dag!
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
heideroosje
Berichten: 988
Lid geworden op: 04-05-2016 22:51

Re: 2021, maand 2

Bericht door heideroosje » 03-02-2021 21:10

oh het lijkt me inderdaad irritant als je iets aan je tanden hebt dus hopelijk komt het snel weer goed.....

grijs is het ook hier met heel erg veel nat......de vijver lijkt wel over te stromen wat niet te hopen is want de vissen kunnen niet op het droge....

het is voor iedereen wel een beetje stil denk ik.....je maakt weinig mee dus valt er ook weinig te schrijven....
wel fijn om af en toe iets van iedereen te horen

liefs Roos
reinaert
Berichten: 63
Lid geworden op: 06-08-2017 23:42

Re: 2021, maand 2

Bericht door reinaert » 04-02-2021 09:41

Goede morgen, lieve maatjes!

Ongelooflijk, vandaag is er ZON 🌞! Gisteren regende het de hele dag, goed dat het debiet van onze vliet ook gedeeltelijk mechanisch geregeld wordt, het leek wel wat op een wachtbekken. Vanochtend om half 12 naar de tandarts voor een nieuwe afdruk, dan een paar boodschapjes doen (de tandartspraktijk is naast de supermarkt - handig om te parkeren) en dan snel lunchen en een wandeling met dochterlief. We proberen dat regelmatig te doen, maar het weer moet ons wel een beetje gunstig gezind zijn. De tijden van door alle weer en wind zijn samen met Brego tot een einde gekomen... Dat wandelen is wel nodig, want mijn conditie is nog steeds beneden peil, daar moet nodig aan gewerkt worden. Het zal wel beteren in de lente, dan is de roep naar buiten groter. Nu is naar buiten gaan vaak een opgave, vooral hier in de stad, waar natuurlijk niets te beleven valt in deze tijd.

Ik troost me dan maar met het vooruitzicht van eind maart, weer naar Lux, en verder maar met het vooruitzicht van sporadische ontmoetingen, met dochter Mechelen en met af en toe iemand van de kaartclub en een vriendin. Weliswaar mag je maar 1 persoon tegelijk binnen ontvangen, maar één is beter dan geen. Waarbij ik een zeldzame keer ook een koppel maar als één beschouw, je kan toch geen mensen op de stoep laten staan en je kan ze nu ook niet naar een café dirigeren, die zijn potdicht.

De koffie is op, de douche roept en dus ga ik me nu fatsoeneren. Ik wens jullie allemaal een fijne dag.

Liefs van vos ;)
mustang
Berichten: 1734
Lid geworden op: 06-05-2016 09:07

Re: 2021, maand 2

Bericht door mustang » 05-02-2021 16:56

Inderdaad gisteren was het heerlijk weer het voelde een beetje als voorjaar
Vandaag eerst maar met mijn moeder grote boodschappen gedaan ze verwachten veel sneeuw dan hebben we tenminste wat in huis mijn man is snert aan het koken 🧑🍳 ik ben benieuwd of het wat wordt 🤣. Hij zag er nogal dun uit daarnet

Het zou fijn zijn een passend gebit al zou het in begin ook weer wel wennen zijn
Ik heb net voor de kerst een brug gehad ben er nog niet helemaal aan gewend maar is wel supermooi gemaakt nu moet er nog een kies uit Maar die kan ik wel missen (als kiespijn )die zit helemaal achteraan 😉

Fijn weekend en lekker wandelen met je dochter
Gr marga
Afbeelding
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

Re: 2021, maand 2

Bericht door diab » 06-02-2021 12:11

Ik kan me wel voorstellen dat je nu in Lux wil zitten ook al is het gemak van de stad met supermarkten dan wel een voordeel. In Lux kun je mooiere wandelingen maken denk ik. Je huis zal wel goed koud zijn daar inmiddels.
Hopelijk gauw nieuwe tanden!

Fijn weekend!
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

Re: 2021, maand 2

Bericht door diab » 06-02-2021 15:00

Ik denk dat Carla het niet erg vind dat ik wat zeg over haar en René.

Het wordt allemaal steeds zwaarder. René heeft veel moeite om te eten maar doet zijn best voor Carla. De pijn flictueert een beetje maar voor zover ik begrijp overheerst die toch wel steeds door de week genomen. Hij is ook nog eens heel benauwd dus meer dan een wandelingetje van 10 minuten zit er niet in.
Carla is ondertussen wel een beetje aan het eind van haar Latijn, begrijpelijk ook. Heeft ook weer de 10.000e blaasontsteking en veel pijn in haar rug en ook knie. Ze kan dus René niet echt in een rolstoel vooruit krijgen. Ze hopen dat er binnenkort een scootmobiel beschikbaar is voor ze. Carla heeft nu weinig momenten voor zichzelf en ze wil natuurlijk René ook niet kwetsen die momenteel wel erg aan haar hangt, wat ook weer te begrijpen is.

Ik denk dat je je bij bovenstaande wel wat voor kunt stellen.
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
klapgymp
Site Admin
Berichten: 3426
Lid geworden op: 03-05-2016 14:04

Re: 2021, maand 2

Bericht door klapgymp » 08-02-2021 16:30

2 februari en pannekoeken én dat moet ?? bij lichtmis ?? Je hebt het maar druk met de tandarts hier heb ik nog
niets van hoeven missen en dat doet me wel denken dat ik een nieuw afspraak moet maken voor over een half
jaar.. maar hoe moet ik weten of ik dan kan.. zo'n onzin ook hé.. hahaha..
Niet leuk hé problemen met het gebit.. het gaat toch om het eetgebeuren.. is het pijnlijk ??

Ik kijk uit naar mooi weer, bloemen en bijtjes..beetje fleurigheid..al denk ik dat het met René
veel moeizamer zal gaan en het een moeilijke tijd zal worden...

Je zal Brego wel enorm missen, zijn gesprekken
waren ook veel waard...

*Thanks Natas*

blaasontsteking is weer overleefd, lang leve de antibiotica die supersnel aanslaat..
een rolstoel hebben we in bruikleen gehad maar het was levensgevaarlijk en voor mijn rug niet
te doen... heel soms komen we hier bij een kinderboerderij een dorp verder met oud brood om
te voeren.. dat is zijn uitje dan..
reinaert
Berichten: 63
Lid geworden op: 06-08-2017 23:42

Re: 2021, maand 2

Bericht door reinaert » 14-02-2021 12:23

Frisse morgen, lieve maatjes!

De lucht is hier wolkenloos, de zon schijnt en achter glas ziet het er lente-achtig uit... maar het is toch maar een schamele 1 graad boven nul... wat natuurlijk ten opzichte van de laatste week al een hele vooruitgang is.

Sinds vorige dinsdag heb ik m’n heksenvermomming afgelegd en kan ik weer onder de mensen komen” de prothese past nu perfect op de implantaten, een hele opluchting. Ik kan weer gewoon afbijten zonder gevaar dat er iets beschadigd wordt, een hele opluchting. Het was tevoren niet pijnlijk, maar wel onpraktisch.

Van het uitje naar de verjaardag afgelopen woensdag kwam niks, vanwege gevaarlijke toestanden op de weg. Maar nu gaat het volgende woensdag door. Gelukkig was de jarige toch niet alleen, want de chemo van haar man werd een week uitgesteld wegens te weinig witte bloedcellen, maar er was ook goed nieuws, want de tumor bleek geslonken.

Ik ben nauwelijks buiten geweest vorige week, want de stoepen lagen er hier en daar maar gevaarlijk bij. Wij hadden een schone stoep omdar de jongste twee mannen van het gebouw die ijverig hadden schoongemaakt. Dikke pluim! En gelukkig had ik dochter en schoonzoon bij mij uitgenodigd (foei! één mens ’te veel’) ipv omgekeerd, wat eerst de bedoeling was, want ze wonen hier geen 10 minuten lopen vandaan en ze kwamen bevroren aan, vrijdagavond was het niet alleen koud, maar ook nog met snijdende wind.

Inmiddels is er in mijn leven toch weer een verandering op til. Zonder hondenmaatje is het leven toch maar stil en ik heb de knoop dus doorgehakt. Er komt een nieuwe viervoeter. Een tweede Brego krijg ik nooit meer, die was uniek, maar dat belet niet dat er geen nieuwe hond kan komen. Voor ik Brego kocht, heb ik uitgebreid nagedacht en overlegd en toen schoten er uiteindelijk twee rassen over: een pointer of een Airedale. Vanwege de herinnering aan Talpa, de pointer die toen ik kind was zo vaak bij mijn grootouders logeerde, koos ik toen voor dat ras. Daarmee kreeg ik een hond die heel bijzonder was en die ook niet te ”vervangen” is. Maar een Airedale is een ander soort hond, dus was de keuze gauw gemaakt, dwz nadat ik wist dat ik een nieuwe hond wilde. En ik sta op een wachtlijst, dus het is nog niet voor morgen en zo is het goed. Maar ik kijk er wel naar uit. Het wordt ten vroegste eind van de lente of begin van de zomer, maar het kan ook nog najaar of winter worden. Ik hoop natuurlijk op het eerste, want een pup opvoeden is wel gemakkelijker buiten dan in de stad. Maar desnoods moet ik dan maar weer een halve of hele winter in Lux blijven, dat zullen we dan zien.

Voorlopig blijf ik maar in mijn kot in Mechelen, nog zeker tot eind maart, tenzij ik vroeger zou opgeroepen worden voor vaccinatie, maar dat denk ik niet. Ik moet wel even over en weer voor een blitzbezoek bij de dokter, maar dat is echt maar zo snel als de bliksem: nauwelijks 24 uur. Ik kijk er niet naar uit, maar goed, wat moet moet.

Dit was een abrupt einde van mijn boekje, maar dat kwam doordat de Bosfee opbelde. Dat zijn nooit korte gesprekken, maar ik weet uit ervaring dat de lap tekst verdwijnt als je er niets mee doet. Ik heb hem dus maar snel verstuurd. Hij was ook zo goed als klaar, maar ik ga natuurlijk nooit "weg” zonder afscheid te nemen. Blijf allemaal gezond en heb nog een mooie zondagmiddag en avond!

Liefs van vos ;)
mustang
Berichten: 1734
Lid geworden op: 06-05-2016 09:07

Re: 2021, maand 2

Bericht door mustang » 14-02-2021 21:05

Wat fijn zeg dat je gebit nu goed is
Als het een beetje meezit zijn we morgen van de sneeuw vanaf ( ik wou dat die Corona zo snel kon verdwijnen als sneeuw )
Ik geloof dat het aanstaande zaterdag 14 graden kan worden ja ik denk echt dat de wereld in de war is

Wat een leuk vooruitzicht een puppy , groot gelijk strakje s weer lekker wandelen in Luxemburg
Gr marga
Afbeelding
Plaats reactie