2020 Happy New Year

een algemeen forum over dagelijkse beslommeringen en dieetleed
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

Re: 2020 Happy New Year

Bericht door diab » 29-01-2020 15:22

Op zich heel fijn dat ik de prednison af kan bouwen. Hopelijk kan mijn lijf het zelf weer bolwerken na een langzame afbouw. Ik ben sowieso gewend om met wat ongemak(pijntjes) te leven dus dat rekening houden met zit er toch al in.
Inmiddels is de stapel met voedingssupplementen wel gegroeid, ik gebruik nu 'verplicht' vitamine D, Calcium/Magnesium, Curcuma, Vitamine B, Foliumzuur en Proiotica. 6 flinke pillen, dat vult lekker zo na de lunch :?
Vanmorgen naar de kapper geweest, anderhalve centimeter of iets meer er af en de krullen springen weer tevoorschijn, zelf lukt me dat zo niet, zij hebben daar toch speciale handen voor. Maar je voelt je toch weer een ander en opgefrist mens na zo'n bezoek.
Daarna een pakket terug gebracht, langs de huisarts om een afspraak te maken voor de griepprik waarvan mijn huidige reumatoloog wel een groot voorstander is, mijn vorige vond het niet nodig zolang ik redelijk door de winters kwam maar nu met nóg meer medicatie is het waarschijnlijk wel verstandig. Daarna de boodschappen gedaan en nu net terug met Bobby van een ronde. Morgenmiddag dus de griepprik.
Ondertussen heeft Pim gestofzuigd en Lon een was gedraaid.
Vanavond kipkerrie met rijst.

Fijne woensdag allemaal!
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
klapgymp
Site Admin
Berichten: 3426
Lid geworden op: 03-05-2016 14:04

Re: 2020 Happy New Year

Bericht door klapgymp » 29-01-2020 18:10

Ongemakken én pijntjes daar gaat iedereen anders mee om hé... en jouw grens is best hoog
jij volgt je gevoel daarin en dat is harstikke goed..

Hmm.. van de week heb ik gordon gekeken met mensen boven de 100.... er was één vrouw
boven de 100.. en niets nada noppes aan medicatie.. ik vindt dat knap, op een gegeven moment
moet je er toch aan geloven denk ik dan ( er werd tussendoor wel gesproken over een 'slaap'
pilletje.. tja denk ik dát is toch ook medicatie ;) )... en jij hebt nu een aparte
manier van lunchen hahaha.. als het helpt why not ??

Fijn hé.. een kappersbezoekje.. ik zou wel eens een massage willen of zo.. niet zo heel
uitgebreid maar lekker de nek en de rug... maar ik heb geen verstand van die praktijken
haha.. gewoon even het gevoel dat er aan jou gedacht wordt..
Ik denk dat de griepprik ook voor jou echt wel uitmaakt.. René heeft hem dit jaar
ook genomen..

Vandaag niet veel gedaan hier... wel bij schoonmams..
diab
Berichten: 2490
Lid geworden op: 03-05-2016 20:53

Re: 2020 Happy New Year

Bericht door diab » 30-01-2020 14:52

Ik heb in de loop der jaren denk ik mijn klusjes en lichamelijke beperkingen wel redelijk in balans denk ik. Ik ben een rustige beweger dus loop niet als een kip zonder kop van hot naar her. Ik doe wat ik kan en als ik 'geen zin'(lees energie) meer heb maak ik nog even af waar ik mee bezig ben en schuif de volgende klus naar een later moment al valt dat feitelijk nogal mee. Ik neem sowieso wel genoeg pauzes tussendoor.
100+... ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken haha.
Massage zou ik ook graag willen, al jaren maar het kan dan net niet in het budget, zeker als je ook naar de kapper moet zo af en toe en een schoonheidsbehandelingetje tussendoor. Net zoiets als een middagje sauna, wil ik ook weer graag. Komt wel weer eens.

Straks lekker boerenkoolstamppot met rookworst en spekjes, zin an!

Fijne dag nog!
Geluk is niet de afwezigheid van problemen, maar het vermogen er mee om te gaan.


Afbeelding
Plaats reactie